امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

یادداشت: مصطفی نیکوحرف؛ پارسای مجاهد✍️ علی بنایی

مصطفی نیکوحرف؛ پارسای مجاهد

✍️ علی بنایی

«لَايَسْتَوِي مِنْكُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِينَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ»سوره حدید؛ آیه۱۰

با نهایت تاسف خبر ارتحال نابه‌هنگام مرحوم مصطفی نیکوحرف ماهر(ره) را دریافت کردیم. مرحوم «مصطفی نیکوحرف ماهر» یار وفادار مکتب امام خمینی(ره) و از مبارزان و سیاسیون دوران ستم‌شاهی بود.
آن مرحوم با کمال اخلاص و آزادمنشی با تقیّد تمام به اصالت‌های مکتب حیات‌بخش اسلام در عنفوان جوانی پای در عرصۀ مبارزه با رژیم سلطنتی نهاد و پس از پنجاه سال جهاد و مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت.
او از معدود مردانی بود که هیچ‌گاه فریب چرب و شیرینی دنیا را نخورد و زاهدانه زندگی کرد و مردانه به وظایف شرعی و قانونی خویش عمل می‌کرد.
دو تن از همرزمان وی به نام‌های شهید محمدعلی موحدی و حمیدرضا فاطمی در بیدادگاه‌های رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۴ به اعدام محکوم و به شرف شهادت نائل آمدند و مرحوم نیکوحرف ماهر به همراه یکی دیگر از همرزمانش ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد که با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان ستم‌شاهی آزاد شد و مردم قهرمان قم باشکوه تمام از وی استقبال به عمل آوردند.
نیکوحرف ماهر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب علی‌رغم آن‌که پیشنهادهای بسیاری برای تصدی مسئولیت‌های اجرایی به وی می‌شد ولی او با همان روحیه آزادمنشانه همه را رد می‌کرد و خدمت خالصانه و بی‌ادعا را بر هر شهرت و مسئولیتی ترجیح داد.
او در تقوا و خودسازی و دوری از دنیاطلبی و دنیاپرستی نمونه‌ای راستین از شیعیان حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام)به شمار می‌آمد.
مرحوم مصطفی نیکوحرف ماهر از جمله کسانی بود که دیدارش انسان را به یاد خدا می‌انداخت و صفا و صمیمیت‌اش به طراوت گل‌های بهاری می‌ماند که ناشکفته و ناشناخته باقی ماند.
تمام کسانی که با وی و مرام‌اش آشنا بودند او را از باطن وجود دوست می‌داشتند و نسبت به حالات خاص و بی‌اعتنایی وی به دنیا غبطه می‌خوردند.
زندگی شرافت‌مندانه و آزادمنشانۀ او برای همه دوستان و علاقه‌مندانش درس‌های به یادماندنی خواهد گذاشت.
این مصیبت سنگین را به خانواده گرامی این عزیز و برادران و سایر بازماندگانش تسلیت عرض نموده و حشر او را با اولیا صالحین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نماییم.
روحش شاد و یادش گرامی
«وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدتُّ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا»

دوم اردیبهشت۱۴۰۳
https://eitaa.com/tolouemehrchannel

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group