حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی با تبریک اعیاد ماه رجب و خصوصا میلاد فرخنده حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام گفت: از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که در روز و ساعت درسی وقت مناسبی را در اختیار دوستان مجمع هماهنگی پیروان و رهبری استان قم قراردادید، تشکر می‌کنیم. دوستان واعضای محترم مجمع که در خدمتشان هستیم از اقشار مختلف و محترمین و معروفین قم هستند؛ که از سابقه طولانی و ممتد در انقلاب اسلامی  و مدیریت استانی و حتی ملی برخوردارند واز انقلابیون اصیل بشمار می‌آیند ،شخصیت‌هایی که از جهت علمی، فرهنگی، دانشگاهی، جمعی از مهندسین، خانواده محترم ایثار گران و شهداء، نویسندگان و اهل قلم، روزنامه‌نگاران و اصحاب فرهنگ و هنر و خواهران محترمه می باشند. که مورد شناخت شخصی شما نیز می‌باشند.
وی افزود: جلسات هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری از بدو تاسیس تا کنون یعنی از سال ۱۳۷۶ به طور مرتب در روزهای دوشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و دوستان با شوق و علاقه در جلسات شرکت می‌کنند و در این مدت این مجمع خروجی‌هایی بصورت کتاب داشته‌است که برای رونمایی برخی از کتاب‌های خود شما تشریف آورده‌اید. این مباحث به صورت انلاین از طریق مجازی پخش می‌شود وسپس خبر آن از طریق خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها وسایت‌ها منتشر می‌شود. در نهایت بصورت کتاب در منظر و دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که در طی این سال‌ها دنبال می‌کنیم، مباحثی است که دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله) و دغدغه جامعه انقلابی کشور هست یعنی این مباحث با هدف جهاد تبیین از طریق تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی به تبیین مباحث مربوط به انقلاب اسلامی ومسائل روز کشور می پردازد .
موسس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر سپس گفت: اینکه امروز خدمت شما هستیم جهات مختلفی دارد ولی جهت عمده این هست که شما بعنوان فرزند مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(رحمه الله علیه) و از مدرسین با سابقه و پرشاگرد و انقلابی حوزه هستیدکه توانسته‌اید در حد توان با تلاش علمی وتدریس و پژوهش از طریق مرکز فقهی اهل بیت ع میراث ارزشمند آن شخصیت بزرگ علمی حوزه علمیه قم را که از مراجع عظام تقلید بودندبخوبی حفظ نمایید. مرحوم  آیت الله فاضل از  شخصیت‌هایی بودند که کاملا مورد توجه  امام راحل (رحمه الله علیه) و هم مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بودند و همگان روی مطالب وتوصیه‌ها ایشان حساب ویژه‌ای باز می‌کردند وبیت شریف ایشان ملجأ عامه مردم و محل رفت و امد گروه‌های مختلف با سلایق متفاوت بود.

وی افزود: من خاطرم هست که در یکی از این قضایایی که چند سال قبل پیش آمد و شما یک موضع‌گیری بسیار به‌جا و سنجیده‌ای داشتید، مقام معظم رهبری پیغام دادند که اگر مرحوم آیت الله فاضل هم بودند همین کار را می‌کردند و همین موضع را اتخاذ می‌نموند. الحمدالله شما دقیق و منطبق با نیات مرحوم والد بزرگوارتان حرکت می‌کنید؛ هم در سطح علمی و تدریس حوزه و هم در سطح مواضع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی  و حوزوی. اینگونه است که هر کسی نگاه می‌کند خدا را شاکر است که آن مرجع بزرگ چنین یادگاری برای خودش گذاشته است و نام و یاد ایشان همیشه زنده است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعی که الان برای آن خدمت شما هستیم بحث انتخابات هست با موضوع راه‌های افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات.  واقعیت این هست که به دلیل مشکلات مدیریتی که در کشور وجود دارد و طی سال‌ها متمادی روی هم انباشت شده است، مردم نگرانی‌هایی و دلسردی‌هایی دارند و واگرایی‌هایی ایجاد شده است. حالا ما از هر نقطه‌ای که ورود کنیم تا بتوانیم مقداری نقش‌آفرینی کنیم، امید بدهیم، از دلسردی‌ مردم بکاهیم و به سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب بیفزاییم کار و خدمتی کرده‌ایم که ان‌شاءالله هم مرضی خاطر امام زمان(عج) خواهد بود و هم در مقابل  شهدایی که برای حفظ وحراست از این انقلاب خون دادند و خانواده‌های معظم شهداء ایثارگران که سال‌ها است که تحمل رنج می‌کنند به وظیفه خود عمل کنیم تا  شرمنده‌شان نباشیم .امیدواریم ان‌شاءالله با مشارکتی که رقم خواهد خورد موجبات امید، دلگرمی و آرامش مردم شریف و انقلابی فراهم آید.
دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم سپس گفت: دوستان ما  که درجلسه حضور دا رند به دلیل سابقه انقلابی ومدیریتی ومطالعات عمیق اجتماعی حرف برای گفتن  وایده‌های عملیاتی دارند و در حال حاضر در مسائل روز  و تجربه برگزاری چندین دوره انتخابات‌های مختلف را دارند و از  توانایی زیادی برخوردارند و لذا از حضرتعالی تقاضا دارند نسبت به مسائل  گوناگون قم خاصه مسئله بسیار با اهمیت انتخابات و نحوه فراهم آوردن شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای ارائه طریق نمایید.
وی در پایان افزود: نقطه اهتمام اعضای مجمع  پیروان امام و رهبری موضوع کارآمدی نظام  هست. باید به سمت کارآمدی نظام حرکت کنیم. باید بگونه‌ای کار شود که چرخ دنده‌های نظام به شکل متوازن متحرک و فعال باشند تا کشور از تزاحم‌های بی‌جا و فرصت‌سوز بین قوای مختلف کشور در امان باشد. متاسفانه ناکارآمدی موجب شده که در بخش‌های مختلف این اضلاع  کار خود را خوب انجام ندهند که نتیجه قهری آن، بلاتکلیفی وسرگردانی اجتماعی مردم می‌باشد.