امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم: حضور حداکثری با بازگشت به قرائت امام و رهبری محقق می‌شود

قم- دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: قرائت امام و رهبری از انتخابات به معنای حضور حداکثری همراه با رقابت واقعی بین نامزدها و مشارکت جدی و قوی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای حضور حداکثری بایستی به قرائت امام و رهبری از انتخابات برگردیم و قرائت امام و رهبری از انتخابات؛ یعنی حضور حداکثری همراه با رقابت واقعی بین نامزدها و مشارکت جدی و قوی مردم که باعث امیدواری و عامل ایجاد امنیت پایدار و موجب یأس و نومیدی دشمنان و بدخواهان می‌شود و برای رسیدن به این نقطه بایستی از هر کاری که موجب دلسرد کردن و ناامیدی مردم می‌شود، خودداری شود.

وی افزود: در موضوع انتخابات آنچه که از امام راحل (ره) به یادگار داریم این بود که «مجلس در رأس امور است» و آنچه در توصیه‌های مقام معظم رهبری، مخصوصاً از ابتدای سال جاری گوشزد می‌شود و تأکید می‌کنند، اهمیت بخشیدن به حضور مردم در تمام صحنه‌های انقلاب و خصوصاً حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی هست.

حجت الاسلام بنایی سپس افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی که از آن به عنوان «خانه ملت» یاد می‌شود بسیار مهم است؛ زیرا مجلس به عنوان قوه مقننه منشأ تصمیمات اساسی در کشور هست و بایستی با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، هم این جایگاه را ارتقا بخشید و هم امنیت کشور را تضمین کرد و هم برای مردم امیدآفرینی کرد و سرمایه اجتماعی کشور را افزایش داد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه در دوره‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم، گفت: دوستان ما یادشان هست که قبل از دو دهه اخیر زمانی در ایام نزدیک به انتخابات، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محل مراجعه گروه‌ها وجناح‌ها بود و بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بود و جمعیت‌های زیادی از شهرستان‌ها و استان‌های کشور برای رایزنی و مشاوره به اینجا می‌آمدند؛ چون جامعه مدرسین برای کل کشور نامزد معرفی می‌کرد؛ ولی بعدها معرفی نامزد برای مجلس در حد استان قم تنزل یافت و بعد هم متأسفانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، حضور جامعه مدرسین در استان قم به حداقل ممکن رسید و این حضور ارزشمند بسیار کمرنگ شد.

نمایندگان قم می‌توانند در سطح ملی برای کشور نقش‌آفرین باشند

وی سپس گفت: در بحث نمایندگی قم در مجلس شورای اسلامی واقعیت این است که قم در کشور در دو سطح استانی و ملی اثرگذار است و نمایندگان قم می‌توانند در سطح ملی برای کشور نقش‌آفرین باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از یک سو نماینده مردم در امر تقنین در سطح ملی است و از سوی دیگر به یک معنا از حوزه علمیه قم نمایندگی می‌کند؛ حوزه‌ای با این عظمت و شکوه که ما شاهد یکصدمین سالگرد تجدید بنای آن هستیم. لذا باید کسی از قم نمایندگی می‌کند از شأنیت و قابلیت و ظرفیت بالایی برخوردار باشد. ولی متأسفانه به این امر مهم توجه بایسته نشد و ما شاهد یک پارادوکس شدیم؛ یعنی از یک طرف می‌بینیم که قم اهمیت والایی دارد و در سطح ملی جداً اثرگذار است و از طرف دیگر به مسیر انتخابات قم کم‌توجهی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی در ادامه گفت: به دلیل نقش و جایگاه قم هست که ما همیشه اصرار داشتیم و از جامعه مدرسین خواهش می‌کردیم که در انتخابات‌ها ورود جدی داشته باشند چون سرنوشت سیاسی قم قطعاً به سرنوشت سیاسی کشور گره خورده است و نباید نسبت به منتخب حوزه انتخابیه قم همچون سایر حوزه‌های انتخابیه نگریست و تراز نمایندگی مجلس از قم باید در تراز واقعی قم، تراز انقلاب اسلامی و حوزه علمیه قم باشد و این نکته بسیار با اهمیتی است که بزرگان حوزه در سال‌های نه‌چندان دور به آن توجه خاص می‌کردند.

وی خطاب به آیت الله حسینی بوشهری، بیان داشت: امروز به اتفاق اعضای مجمع پیروان امام و رهبری استان خدمت رسیدیم، بسیاری از دوستان مجمع را شما از نزدیک می‌شناسید و با آنان سابقه رفاقت و دوستی دیرینه دارید، این دوستان که از محترمین و افراد موجه و شناخته شده قم و با سابقه انقلابی و مبارزاتی در پیش از انقلاب می‌باشند؛ از اقشار و اصناف مختلف وخانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس، اتحادیه‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان و فضلای محترم قمی حوزه علمیه قم و بانوان گرد آمده‌اند تا از رهنمودها و بیانات حضرت‌عالی جهت ارائه راه‌کارهای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بهره ببرند و در حقیقت چاره‌جویی برای اینکه چگونه می‌توانیم حضور حداکثری در قم را داشته باشیم؟

نقش قم در کشور بسیار با اهمیت است

وی افزود: نقش قم در کشور بسیار با اهمیت است و اگر مردم قم با حضور حداکثری، با جدیت و با امید پای صندوق رأی بیایند و احساس تکلیف کنند، حتماً به تکلیف خودشان عمل می‌کنند و وظیفه خودشان را انجام می‌دهند واین امر قطعاً برای کشور هم اثرگذار خواهد بود.

مؤسس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر افزود: در روز ۱۹ دی که جمع زیادی از اهالی قم خدمت مقام معظم رهبری بودند، ایشان فرمودند، همه تکلیف دارند و بایستی در این زمینه کار کنند که به هر نحو می‌توانند امیدآفرینی کنند و مردم را پای صندوق رأی بیاورند و امیدواریم که بتوانیم در این دوره شاهد حضور جدی و اثرگذار مردم باشیم.

وی سپس گفت: باید برای قم فکر جدی شود؛ زیرا قم را نمی‌شود دست افراد و جریان‌هایی سپرد که به قم اعتقاد ندارند و نسبت به قم شناخت لازم را ندارند و قهراً از تعهد و وفاداری به شهر کریمه اهل بیت (ع) وآرمان‌های آن بی‌بهره‌اند و کسانی به قم آمدند و رأی مردم مظلوم قم را گرفتند و از قم نماینده شدند و بعد کار را رها کردند و سراغ کار دیگری رفتند و چهار سال مردم قم را از حق خود محروم کردند و این نمونه بارز تضییع حق‌الناس است و متأسفانه هیچ کس هم پاسخگو نمی‌باشد و برخی به قم اعتقاد ندارند و فقط از قم به عنوان وسیله‌، ابزار یا نردبان ترقی و یا مناصب اجرایی خود استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group