امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

مـرامنـامـه مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم

بسم الله الرحمن الرحيم

 

مـرامنـامـه

مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم

 

 

«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» (سبأ 46)

بگو: «شما را تنها به یك چیز اندرز مى‏دهم، و آن اینكه:

 دو نفر دو نفر یا یك نفر یك نفر براى خدا قیام كنید»

 

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بر اساس احساس ضرورت نسبت به کار تشکیلاتی و هماهنگی و انسجام بخشی به نیروهای انقلاب اسلامی و ارتقاء بینش اعتقادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اعضاء تشکیل گردیده و با اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه در راه پیشبرد اهداف خود بر اساس اصول ذیل تلاش و فعالیت می‌نماید.

الف: جهان‌بینی:

اعتقاد به توحید و رسالت حضرت ختمی مرتبت (ص) و امامت ائمه اثنی‌عشر (علیهم السلام) و اصول و فروع دین اسلام ناب محمدی (ص) زیربنای اعتقادی اعضای مجمع را تشکیل می‌دهد و اعتقاد داریم  فقهای عادل اندیشمندِ زمان‌شناس عهده‌دار نیابت عامه حضرت بقیه ‌الله الاعظم (عج) بوده و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه عادل، استمرار اصل امامت شیعی در عصر غیبت کبری می‌باشد.

ب: اهداف:

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با هدف تعالی بخشیدن فکری و معنوی و اعتقادی و سیاسی و اجتماعی آحاد جامعه و ترویج ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بر اساس تفکر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله) فعالیت می‌نماید.

ج: راهبردهای کلان

راهبردهای کلان مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم عبارت است از:

√ قانون‌گرایی و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و آگاهی بخشی در سطح عموم جامعه؛

√ دوری از هر گونه تحجر و انحراف و التقاط؛

√عدالت‌خواهی و نفی هرگونه تبعیض و زیاده طلبی و رانت‌جویی؛

√قبول اصل خرد جمعی؛

√ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی؛

√رعایت اصل شایسته سالاری در واگذاری مناصب در سطوح مختلف و دوری از تبار گرایی و خویشاوند سالاری.

د: سیاست‌های مجمع:

√همکاری مفید و ثمر بخش با نیروهای انقلاب اسلامی و دوری از هرگونه واگرایی و دعوت به خود.

√همراهی و همگامی با سیاست‌های نظام و تلاش جهت تبیین و ترویج هر چه بهتر آنها.

تکیه بر وحدت ملی و انسجام درونی کشور، کارآمدی و تحرک بخشیدن به مجموعه‌های مختلف

√تکیه بر اصل آموزش و تبیین صحیح دیدگاههای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)،

تلاش گسترده و مضاعف جهت ارتقاء و تعالی جامعۀ هدف با برنامه‌های رفاهی و فرهنگی و اجتماعی.

ه: برنامه‌های مجمع:

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم جهت اجرایی ساختن سیاست‌های کلان و خرد با تکیه بر اصل همفکری و مشاوره جمعی و بهره‌گیری از خرد و تجارب دیگر گروهها و اصل تعاون برخیر و اصول راهبردی تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های خود را در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی دنبال می‌نماید. بهره‌مندی از ظرفیت‌های عمیق و گسترده حوزه علمیه قم و نیز استفاده از اساتید و گروههای علمی دانشگاه‌ها و کارشناسی متعهدانه مشکلات و مسائل جاری کشور و ارائه راه‌کارهای اصلاحی از برنامه‌های این تشکل است.

همچمین مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اعتقاد به ضرورت آموزش های ایدئولوژیک و تشکیلاتی و ارتقاء سطح علمی و برخورداری از توان تحلیل سیاسی و اعتقادی، توانمند­سازی فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی اعضای خود را به صورت مداوم از طرق مختلف آموزشی و فرهنگی در دستور کار خود دارد.

و: رویکردهای کلی

رویکردهای کلی مجمع در مسائل مختلف خصوصاً در مسائل ذیل عبارت است از:

1.فرهنگی:

فرهنگ دینی و ملی ما به عنوان گرانیگاه اصلی و خط مقدم مقابله با تهاجم استکبار به شمار می‌آید. لذا ترویج و تبیین گزاره‌های گوناگون فرهنگی و تأکید بر شناخت دقیق و همه جانبه آن و تلاش برای حفظ هویت اسلامی و ملی و عزت بخشیدن به نسل جوان جهت افتخار به این پیشینه فرهنگی از اولویت های کار فرهنگی است.

2.اقتصادی:

√ تکیه و تأکید بر اصل خودکفایی اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه خروج از فراز و نشیب‌‌های اقتصادی و شکوفایی اقتصاد ملی ایران .

√ تکیه بر سرمایه نیروهای انسانی ماهر و متخصص جهت به روز رسانی ظرفیت‌های معطل مانده بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و بهره‌گیری از ظرفیت پنهان معادن ارزشمند کشور

√  ایجاد ارزش افزوده در بهره‌گیری از موادخام معادن کشور، تشویق تولید ملی و صادرات

√ ارج‌گذاری و اهمیت بخشیدن به نقش سرمایه گذاری در تولید محصولات های­تک

√ بهره‌وری بیشتر از دریاها و ظرفیت‌های گوناگون و متنوع آنها

√ تمرکز بر تقویت بخش خصوصی و جلوگیری از تصدی‌گری دولت .

3.اجتماعی:

دیدگاه مجمع نسبت  به معضلات و مسائل اجتماعی و خصوصاً آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر استفاده کارشناسی دقیق و برآورد صحیح از کم و کیف آسیب‌ها می‌باشد و برای رفع این آسیب‌ها در مرحله اول بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و ایجاد انگیزه در بخش‌های مختلف مردمی ضروری بوده و در مرحله دوم تکیه بر آموزش‌های لازم در هر بخش جهت پیشگیری می‌باشد در این شرایط پیشگیری مقدم بر هر کاری است و بایستی به مردم آگاهی‌های لازم داده شود.

4.سیاسی

تکثر دیدگاه‌ها و وجود احزاب و تشکل‌های قانونی اعم ازسیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی امر مطلوبی است که مورد تأیید قانون اساسی بوده و وجود سلایق گوناگون در اداره جامعه و کشور نشان از بلوغ و ظرفیت فکری و فرهنگی دارد. برای ارتقاء رشد سیاسی کشور به جایگاه مطلوب بایستی گروهها و احزاب سیاسی با سعه صدر و افزایش آستانه تحمل، با یکدیگر برنامه‌های گفتگوی سالم و سازنده داشته باشند به گونه‌ای که مردم از فواید آن بهره ببرند.

5: اجرایی

کشور به لحاظ اجرایی با چالش‌های مختلفی روبروست. نظام اداری در ایران به لحاظ شرایط و خصوصیات آن از جمله دولتی بودن و فربه‌شدن دچار آسیب‌های جدی است که به لحاظ اجرایی بایستی با کار کارشناسی دقیق و برآمده از آمار و نیازها کارها و وظایف دولت برون سپاری ‌شود تا کارهای دیوان با چابکی و سرعت لازم به منصه اجراء برسد

6: حقوقی:

مسائل حقوقی و قضایی ما که از تعالیم و آموزههای اسلامی نشأت می‌گیرد به لحاظ کارکردی و کار آمدی بایستی از سرعت عمل در کارهای دیوانی بر خوردار باشد.

تقویت هیأت‌های حل اختلاف و آگاهی بخشیدن به مردم و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه می‌تواند ضمن کم کردن مراجعات مردم بر چابکی روند قضایی اثر گذاری داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group