امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

نظر سنجي دهه ي فجر 1388

 

مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم، در سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، همچون ساليان گذشته اقدام به برگزاي جشن هاي دهه فجر نمود و با دعوت از سخنرانان و مسئولين كشوري و لشكري و تجليل از پيشكسوتان عرصه ايثار و شهادت، توانست در زنده نگه داشتن ياد و خاطره ايام الله دهه فجر، نقش بسزايي ايفا نمايد.

ضرورت اطلاع از نظرات و پيشنهادات افراد شركت كننده و بررسي بازخورد برگزاري مراسم هاي دهه فجر، برنامه ريزان مجمع را برآن داشت تا با طراحي يك نظرسنجي علمي و استفاده از نظرات مردم، در برگزاري هرچه بهتر اين مراسم گام بردارند.

به همين منظور، فرم نظرسنجي تهيه، و پس از تكثير و توزيع در بين حضار، نتايج به دست آمده وارد نرم افزارهاي آماري شد. آن چه در ادامه مي آيد، خلاصه اي از تجزيه و تحليل هاي آماري و نتايج حاصل از نظرسنجي انجام شده، مي باشد.

بخش نخست اين مطالعه آماري به بررسي مشخصات فردي شركت كنندگان از قبيل جنسيت،  سن، شغل و تحصيلات حضار اختصاص يافته است.

آمار و ارقام نشان مي دهد حدود 80 درصد از شركت كنندگان را آقايان و 20 درصد را بانوان با ميانگين سني 34 سال تشكيل داده اند. خردسال ترين فرد شركت كننده 9 ساله و مسن ترين فرد داراي 80 سال سن مي باشد كه از اين بين 57 درصد آنان نخستين باري بود كه در اين مراسم شركت مي كردند.

اين نظرسنجي از استقبال خوب قشر تحصيل كرده از اين مراسم حكايت مي كند به  طوري كه حدود 38 درصد مخاطبين داراي ليسانس يا فوق ليسانس، و 16 درصد آنان داراي تحصيلات حوزوي مي باشند.

بيش از 94 درصد شركت كنندگان در پاسخ به سؤال «به نظر شما آیا اصل برگزاری این مراسم ضرورت دارد؟» بر ضرورت برگزاري چنين مراسماتي تأكيد داشته اند و تنها 6 درصد برگزاري جشن هاي دهه فجر را ضروري تشخيص نداده اند.

اكثر مخاطبين برنامه هاي گوناگون مراسم را مفيد ارزيابي كرده اند به نحوي كه بيش از 80 درصد آن ها سخنراني، تجليل از پيشكسوتان و مجري را «عالي» و يا لااقل «خوب» تشخيص داده اند.

در ادامه ي اين نظرسنجي پرسشي در رابطه با رويكرد سياسي سخنرانان مطرح شده كه آمار نشان مي دهد 82 درصد از شركت كنندگان «كاملاً موافق» يا حداقل «موافق» رويكرد ايشان بوده اند.

مطالب و محتواي سخنراني امشب چقدر با موضوع برنامه مطابقت دارد پرسشي است كه در ادامه سئوالات آمده است كه تنها 3 درصد مخاطبين مطالب را بي ربط و نامناسب و 83 درصد آنان «عالي» يا «خوب» ارزيابي كرده اند. در پرسشي ديگر بيش از 80 درصد مدعوين محتواي سخنراني ها را مثبت و ايده ال دانسته اند.  در پاسخي ديگر 66 درصد آن ها معتقدند مراسم سال 1388 پربار تر از سال هاي گذشته بوده است.

در پـايـان از ميزان شناخت مستمعين از دو گروه فكري ـ سياسي مجمع هماهنگي پيروان خط امام و رهبري و جبهه ي پيروان خط امام و رهبري استان قم سئوال شد كه حدود 40 درصد مخاطبين شناخت «خيلي زياد» و «زياد»، 27 درصد شناخت «متوسط» داشته و تنها 14 درصد شناخت كافي از اين دو تشكل نداشته اند.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group