امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین سيدمحمّدرضا حسيني؛ا حاد و همدلي ميان گروه هاي خط امام و رهبري دوچندان شده است

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyO86viiMClSPrWj4JKXaWX-jmGNTtgQVqcHw0BbHknHgXy-LDعضو هيئت رئيسه مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري با اشاره به برگزاري جلسات ايام الله دهه فجر توسط مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم گفت: برگزاري اين جلسات در ايجاد اتحاد و همدلي در ميان گروه ها و احزاب خط امام و رهبري موثر است.

مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري هر ساله با برگزاري جلساتي در ايام الله دهه فجر مي كوشد تا با زنده نگهداشتن اين ايام در انتقال موضوعات و رشادت ها انقلابيون به نسل جوان گامي را برداشته باشد.

با توجه به هجمه هاي فرهنگيِ دشمن و همچنين تلاش براي از ياد بردن رشادت هاي مردم در زمان انقلاب در ميان نسل جوان، برگزاري چنين جلساتي از اهيمت خاص و ويژه اي برخوردار است كه در ادامه حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا حسيني عضو هيئت رئيسه مجمع پيروان امام و رهبري به تشريح اهداف برگزاري جلسات سالانه مجمع در دهه فجر مي پردازد.

 جلسات دهه فجر مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري از چه زماني و با چه هدفي برگزار مي شود؟

اين جلسات با هدف پاسداشت انقلاب اسلامي ايران و به ويژه گراميداشت ايام الله دهه فجر برگزار مي شود. در اين جلسات سعي مي شود تا ايام انقلاب و همچنين اتفاقات آن زمان تشريح شود. همچنين در اين جلسات فداكاري هاي امام امت نيز بيان مي شود تا نسلهاي ديگر با آرمان هاي امام خميني و انقلاب آشنا  شوند.

 چه ميزان توانستيد به اهداف اين جلسات دست يابيد؟

با توجه به اينكه مردم استقبال خوبي از اين مراسم  و جلسات سخنراني كردند تصور ما بر اين است كه به اهداف خود توانسته ايم دست يابيم. ميزان اثر بخشي و تاثيرگذاري اين جلسات بسيار مناسب بوده كه توانسته است جوانان زيادي را جذب كند. از سوي ديگر نيز هدف اوليه ما بيان مسائل انقلاب و زنده نگهداشتن اين روزها بود كه به اهداف خود رسيده و توانستيم با جذب جوانان در اين جلسات خاطرات انقلاب را زنده كنيم.

 استقبال مردم از اين جلسات چگونه بود؟

هر كس در اين جلسه حضور داشت، ميزان استقبال گسترده مردم را مشاهده كرد و متوجه شد كه مردم به چه ميزان به اين جلسات عنايت داشته و حضور مي يافتند. در اين جلسات جمعيت بسياري مي آمد و حتي با توجه به اينكه فضاي مسجد نيز بزرگ بود اما تمام مسجد از جمعيت پر شده و شركت كنندگان مجبور به نشستن در كوچه و خيابان  مجاور بودند.

همچنين درون كوچه و خيابان نيز ويدئو پروژكتور نصب شد تا مردمي كه بيرون از مسجد قافقرار داشتند از سخنراني ها استفاده ببرند.

 به چه علت اين جلسات در دهه فجر برگزار مي شود؟

دليل اصلي ما براي برگزاري اين جلسات در دهه فجر، زنده نگهداشتن ياد و خاطره امام و همچنين رشادت هاي مردم در زمان انقلاب است. يادآوري تلاش هاي مبارزين و حافظان انقلاب اسلامي از مهمترين دلايل برگزاري جلسات مجمع در دهه فجر است.

بايد حال و هواي انقلاب و جريان انقلاب را در جامعه زنده  نگه  داريم و اجازه ندهيم تا دشمن اين مسائل را براي جوانان كمرنگ جلوه دهد.

همچنين بيان خاطرات انقلاب اسلامي بسيار مهم و اثر بخش است و بايد اين خاطرات به مناسبت هايي بازگو شوند از سوي ديگر نيز رهبر معظم انقلاب فرمودند كه بايد خدمات انقلابيون در زمان انقلاب اسلامي در ايام الله دهه فجر بيان شود، لذا اين ايام را بهترين فرصت براي توجه به منويات مقام معظم رهبري و همچنين معرفي خدمات انقلابيون دانستيم.

در اين ايام با توجه به حال و هواي زمان انقلاب و خاطرات اين زمان، مي توان تمامي خاطرات و رشادت ها را بيان كرد.

 آيا اين جلسات در ارتقا سطح اطلاعات جامعه نسبت به مسائل روز تاثيرگذار است؟

با توجه به اينكه سخنرانان اين جلسات از مسئولان ارشد نظام و از ميان سران قوا و وزرا انتخاب مي شوند و داراي اطلاعات خوبي در خصوص مسائل انقلاب و موضوعات ديگر در حوزه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و… هستند، به همين دليل استقبال مردم بسيار خوب بوده و در ارتقا سطح اطلاعات مردم نيز بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

همچنين مردم با حضور خود در اين جلسات و گاهي نيز پرسش و پاسخ به صورت مستقيم جواب سوال خود را دريافت مي كردند.

 از چه كساني براي حضور در اين جلسات دعوت به عمل مي آيد؟

اين جلسه به صورت عمومي برگزار شده و از عموم مردم براي حضور دعوت مي شود. در اين جلسات، مؤمنان، متعهدان به انقلاب، انقلابيون، مسئولان استاني، دانشگاهيان و حوزويان، فرهيختگان، اصناف و اقشار مختلف مردم حضور داشته و از اين جلسات بهره مي برند.

 براي برگزاري هر چه پربارتر اين جلسات چه اقداماتي صورت مي گيرد؟

با توجه به اينكه اين مراسم هرساله برگزار مي شود و با اطلاع رساني از طريق رسانه ملي، رسانه ها و تبليغات سطح شهر همراه است، به همين منظور مردم از آن استقبال بسياري مي كنند. از مردم نيز نظرسنجي كرده ايم تا بتوانيم بهترين مراسم  را برگزار كنيم.

يكي از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دعوت از انقلابيون و مبارزان انقلاب بود كه با حضور در مراسم خاطرات آن زمان را بيان مي كردند كه اين اقدام در پربارتر شدن جلسات مؤثر بود. همچنين ديدار با علما و استفاده از رهنمودهاي آنها نيز از ديگر اقدامات بود كه تأثيرات بسياري نيز به همراه داشته است.

 آيا دعوت از سخنرانان با بررسي و مشورت انجام مي شود؟ چه كساني و از چه گروه هايي در اولويت دعوت قرار دارند؟

سخنرانان در جلسات هيئت رئيسه مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان انتخاب مي شوند و انتخاب آنها نيز با مشورت اعضاي هيئت رئيسه است و مدعوين نيز عموم مردم هستند. با توجه به اهميت جلسه و جايگاه آن در شهر قم معمولا از وزرا، مسئولان ارشد نظام و سران سه قوه و نمايندگان مجلس انتخاب مي شوند.

 فکر می کنید برگزاری این جلسات و مطالب ایراد شده در آن می تواند در اتحاد و انسجام هر چه بیشتر جامعه مفید واقع شود؟

از آنجايي كه يكي از اهداف برگزاري جلسات در دهه فجر ايجاد اتحاد و وحدت در ميان پيروان امام و رهبري است، لذا سعي و تلاش بر اين است كه اين هدف نيز در كنار ساير اهداف تأمين شود. از سوي ديگر در برگزاري اين جلسات عموم تشكل هاي پيرو خط امام و رهبري فعال هستند و حضور دارند.

 آيا در اين جلسات تنها به بحث هاي سياسي پرداخته مي شود؟

با توجه به اينكه جلسات در دهه فجر برگزار مي شود رويكرد اصلي سخنرانان مباحث سياسي و سياست هاي داخلي و خارجي نظام است. البته مباحث فرهنگي و اقتصادي نيز از موضوع هاي محوري اين جلسه است كه با توجه به جايگاه سخنرانان كه از سطوح عالي نظام و از ميان وزرا هستند و در حوزه مربوطه تخصصي و صاحب نظر هستند، مباحث را مطرح مي كنند و مباحث مهم كاربردي تاثيرگذار در حوزه مأموريت خودشان را مطرح مي كنند.

 آيا اقشار روشنفكر و نخبگان استان نيز در اين جلسات حضور دارند؟

بله، اتفاقاً حضور حوزويان و دانشگاهيان در اين جلسات پررنگ است.

 آيا از تمام خط هاي فكري و گروه ها در اين جلسات حضور دارند و مي توانند ابراز نظر كنند؟

جلسات دهه فجر كه از سوي مجمع پيروان امام و رهبري برگزار مي شود جلسات عمومي است و عموم مردم علاوه بر مدعوين در آن حضور دارند ومي توانند شركت كنند و براي همگان قابل بهره برداري و استفاده است.

چرا اين جلسات محدود به 10 روز در سال است؟

ما در استان جلسات متعددي به مناسبت هاي مختلف نيز برگزار مي كنيم كه اين جلسات باشكوه در هفت تير، 16 آذر، ايام انتخاب و… برگزار مي شود. همچنين مجمع هر دو ماه جلسه ماهيانه برگزار مي كند كه به نام جلسات دوماهانه فعالان سياسي و فرهنگي و اجتماعي استان نامگذاري شده است كه در اين جلسات مسئولان كشوري نيز دعوت شده و به سخنراني مي پردازند.

نمي توان گفت تمامي جلسات مجمع منحصر به دهه فجر است، اما اين دهه به لحاظ قداست و تأكيدهاي امام و رهبري براي زنده نگه  داشتن آن براي ما موضوعيت دارد. بنابراين در تلاشيم اين مراسم را باشكوه تر از سال هاي گذشته در اين دهه برگزار كنيم.

 ارزيابي خود را از جلساتي كه تاكنون برگزار كرده ايد بفرماييد.

به نظر مي رسد اين سؤال را بايد از شركت كنندگان پرسيد؛ ولي ما در مدت 10 شب برگزاري مراسم، پس از جلسه ارزيابي را انجام مي داديم كه مربوط به چگونگي برگزاري مراسم و مطالب و محتوا بود.

همچنين در اين جلسه ما از شركت كنندگان بازخورد در جلسه و تاثيرگذاري آن را پرسيديم كه به نتايج بسيار مطلوبي نيز رسيديم. افزايش جمعيت هر ساله نسبت به سال گذشته نشان دهنده تاثيرگذاري هر چه بيشتر اين مراسم است.

 به چه ميزان اين جلسات در گسترش مفاهيم انقلاب به نسل جوان موثر بوده است؟

يكي از اهداف برگزاركنندگان اين نشست ها انتقال مباحث و انديشه هاي مبارزين عليه نظام ستم شاهي به ويژه فرهنگ غرب بوده است و در همين راستا دوستان سعي بر دعوت از نسل جديد جامعه به اين جلسات را داشتند. همچنين همواره به سخنرانان در زمان دعوت يادآوري مي شود كه به اين موضوع توجه داشته باشند تا نسل جديد جامعه را با مسائل انقلاب و مبارزات صورت گرفته آشنا كنند.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group