امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

حجت الاسلام معزی: انقلاب اسلامی ایران غربی‌ها را با مکتب اسلام آشنا کرد

قم – نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به گسترش مراکز اسلامی در کشورهای اروپایی، گفت: انقلاب اسلامی ایران غربی‌ها را با مکتب اسلام آشنا کرد.

گزارش تصویری مراسم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین معزی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم در سخنانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در کشورهای اروپایی و غربی، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ایران مراکز دینی و اسلامی در کشورهای اروپایی اندک بود اما بعد از پیروزی انقلاب این تعداد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورهای اروپایی و حتی در داخل ایران برخی‌ها دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، افزود: در آن زمان کسی تصور نمی‌کرد که دین بتواند در برابر رژیم طاغوت بایستد و در ‌‌نهایت به پیروزی دست یابد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در ادامه با بیان اینکه بعد از اینکه صدام امام راحل را از عراق بیرون کرد، ایشان قصد عزیمت به کویت داشتند که در آنجا نیز با مخالفت آن‌ها مواجه شد، افزود: امام خمینی(ره) به دلیل اینکه معتقد بودند در اروپا فضای آزادی کمی بیشتر است شخصا تصمیم گرفتند تا فرانسه را برای اقامت انتخاب کنند و امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که اقامت در فرانسه پیشنهاد وی به امام بوده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلام چیزی از اسلام نمی‌دانستند، افزود: حضور چهار ماهه امام راحل در فرانسه موجب شد تا هر روز صد‌ها خبرنگار و شخصیت‌های مختلف به محل اقامت ایشان بروند و از اسلام و سخنانی که این رهبر مذهبی بیان می‌کند آشنا شوند.

حجت الاسلام معزی ابراز داشت: امام فرمودند «انقلاب ما انفجار نور بود» و از طرفی نیز می‌توان عنوان کرد حضور امام راحل در فرانسه در حقیقت انفجار اطلاعات در خصوص دین اسلام برای غربی‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: دانشجویان بیش از هر قشر دیگری در فرانسه امام راحل را در معرفی اسلام یاری کردند.

محتوای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران واقعه‌ای عظیم و بسیار مهم بود، افزود: در ایام الله دهه فجر باید محتوای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود و آنان باید بدانند که این انقلاب چگونه به وجود آمده و چگونه به پیروزی رسیده است.

حجت الاسلام معزی با بیان اینکه زیر بنای نهضت امام راحل احیای دین اسلام بود، افزود: انقلاب برای نان و آب بوجود نیامد هر چند که اسلام بر فراهم آوردن امکانات زندگی و تأمین نیازهای اقتصادی در این دنیا به منظور رسیدن به آخرت تأکید دارد.

وی افزود: بیگانگان سال‌های متمادی در ایران حضور داشتند و قبل از پیروزی انقلاب هم ۵۰ هزار مستشار آمریکا در کشورمان زندگی می‌کردند اما امام راحل با تکیه بر الطاف الهی و همراهی مردم توانست حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت را ریشه کن و نابود کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اسلامی در کشورهای مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در یکی از خیابان‌های اصلی لندن در انگلیس یک مرکز اسلامی برای مسلمانان و یک کلیسا برای مسیحیان وجود دارد اما حضور مسلمانان در ایام مختلف سال از جمله ایام محرم و شب‌های ماه مبارک رمضان بسیار چشمگیر‌تر از مسیحیان است که این موضوع موجب تعجب کشیشان مسیحی می‌شود.

وی ابراز داشت: در این مرکز اسلامی نماز اعیاد مختلف به دلیل حضور گسترده مسلمانان اغلب در دو یا سه نوبت برگزار می‌شود.

افزایش تأسیس مراکز اسلام و حضور مبلغان در اروپا

حجت الاسلام معزی افزود: پیش بینی می‌شود یک سوم جمعیت اروپا تا سال ۲۰۵۰ مسلمانان شوند و امروز شاهد افزایش تأسیس مراکز اسلام و حضور مبلغان در اروپا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هزار شبکه معاند ماهواره‌ای علیه مکتب اسلام و انقلاب اسلامی در حال فعالیت است، گفت: این شبکه‌ها اغلب از سوی کشورهای استکباری راه اندازی شده است و برخی‌ها نیز به اسم شیعه علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند که از سوی انگلیس مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور ابراز داشت: نقش مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور بسیار با اهمیت و مهم است و به فضل الهی در هفتم اسفندماه شاهد حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود که این امر موجب تقویت مردم سالاری دینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی در دنیا طرفداران بسیاری دارد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی و پیروزی در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب رویداد عظیمی بود که بواسطه‌‌ همان اقدام امروز ایران اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری می‌ایستد و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group