امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله غروی: مدعیان خط امام(ره) نباید تهمت بزنند

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه از تنوع تفکرات مختلف در انتخابات یاد کرد و گفت: شرکت در انتخابات درست است اما اگر مدعی خط امام هستیم غیبت و تهمت درست نیست و رهبر انقلاب از این حرکت‌های تند ناراحت می‌شوند.

گزارش تصویری مراسم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد غروی امشب در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معجزه‌ای الهی است، اظهار کرد: نهضت با شهادت‌طلبی مردم و رهنمودهای امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

وی به برخی از ناهنجاری‌های موجود در سطح جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: فضای دینی در بخش‌های مختلف جامعه دیده نمی‌شود اما باید وضعیت کنونی کشور را با وضعیت قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه در دوران شاهنشاهی بی‌عدالتی در دستگاه رژیم شاهنشاهی به خوبی مشهود بود، عنوان کرد:‌ در آن دوران نیروهای ساواک بر تمام دستگاه‌های کشور حاکم بودند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی به گروه‌های مذهبی توجهی نمی‌شد و آزادی بیان در میان مردم نبود اما اکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم انقلاب و نظام اسلامی را نقد می‌کنند.

غروی با بیان اینکه رسانه‌های محدودی در دوران پهلوی فعالیت داشتند، مطرح کرد: اگر در آن دوران مردم مسئولان را نقد می‌کردند مورد شکنجه نیروهای ساواک قرار می‌گرفتند، در آن دوران ضدارزش‌ها ارزش و فساد در میان مسئولان اجرایی،‌ نمایندگان مجلس و سران ارتش به اوج رسیده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری مسئولان دوران شاهنشاهی به صورت مستقیم دست‌نشانده استکبار بودند، یادآور شد: وابستگی فکری و عملی در اقشار مختلف مردم به خوبی قابل مشاهده و روحیه «ما نمی‌توانیم» در میان جوانان و تحصیلکرده‌ها حاکم شده بود.

وی از تاراج بیت‌المال توسط مسئولان دولتی یاد کرد و ادامه داد: در دوران پهلوی دین به عنوان امری شخصی تلقی می‌شد به همین علت علت افرادی که قبل از انقلاب حضور داشتند، شاهد فسادهای مختلف بودند.

غروی با تاکید بر اینکه در صورت استمرار حکومت پهلوی جوانان متدین کنونی نظام نبودند، تصریح کرد: زمینه فساد کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست، دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی با تمام ابزار به ایران اسلامی حمله کرده‌اند در صورتی که در گذشته ماهواره، موبایل و اینترنت نبود اما امروز این وسایل زمینه فساد را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استقلال ایران اسلامی مثال‌زدنی است، اضافه کرد: اکنون دیگران برای نظام اسلامی تصمیم نمی‌گیرند به همین علت عزت و استقلال کشور حفظ می‌شود.

غروی با تاکید بر اینکه کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا حریفی به جز ایران در سطح جهان ندارند، اظهار کرد: ایران در تمام علوم استراتژیک از جمله هسته‌ای، نانو و پزشکی جز 10 کشور برتر جهان است.

وی از جایگاه چهارم ایران اسلامی در عرصه صنایع موشکی یاد کرد و مطرح کرد: اگر ایران نبود وضعیت کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه به شیوه دیگری رقم می‌خورد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مردم ایران در عرصه‌های مختلف نظام را یاری می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس گفته‌های امام خمینی(ره) وحدت و خدامحوری رموز اصلی ایران اسلامی برای پیروزی در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه‌ها و تفاوت جریانات نباید وحدت کلمه را مورد تاثیر قرار دهد به ویژه اختلافات نیاید میان افرادی که به اسلام، رهبری و اصول قوانین نظام وفادار هستند، باشد و افراد از تعابیر متعادل، تندرو استفاده شود.

غروی با اشاره به اینکه در مسئولیت‌های کلیدی نظام اسلامی باید از افراد اصلح استفاده شود، مطرح کرد: افرادی که مورد تایید شورای نگهبان هستند صالح امور بوده و نباید آنها را تخریب کرد زیرا برخی از آنها افتخار بسیاری از مردم ایران اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از جلسات رسمی داوطلبین انتخابات تخریب می‌شوند، یادآور شد: افراد در برخی از بخش‌های جامعه اسلامی حیثیت خود را از بین برده و هم دیگر را تخریب می‌کنند، بر اساس گفته ائمه اطهار(ع) این افراد به بدترین عذاب الهی در دنیا و آخرت دچار می‌شوند.

غروی از تنوع تفکرات مختلف در انتخابات مجلس و خبرگان یاد کرد و افزود: شرکت در انتخابات درست است اما اگر مدعی خط امام هستیم غیبت و تهمت درست نیست و رهبر انقلاب اسلامی از این حرکت‌های تند و تیز و بدون مهار ناراحت می‌شوند.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)

یکشنبه 18 بهمن 1394

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group