امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله مسعودی خمینی: شرکت همه سلیقه ها در انتخابات لازم و واجب است

قم – ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انتخابات یکی از مظاهر بزرگ وحدت ملی است و حضور همه اقشار و سلیقه ها در این صحنه مهم و حساس، لازم و واجب است.

گزارش تصویری مراسم

 

به گزارش ایرنا، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی شنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در مسجد امام زین العابدین (ع) قم خاطرنشان کرد: ملت ایران همیشه گوش به فرمان امام راحل، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید بوده و هستند و همه باید در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

وی اظهار کرد: انتخابات ما باید نمونه هویت و ماهیت جمهوری اسلامی در جهان باشد و باید به گونه ای برگزار شود که همه مردم با هر گرایش و سلیقه ای شرکت و وحدت را برای خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: امروز برای همه ما واجب و لازم است که از هر سلیقه و گرایشی که هستیم در انتخابات به عنوان مظهر وحدت ملی شرکت کنیم و از اختلاف و تفرقه که برای مهلک و سم است، دوری کنیم.

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به ضرورت وحدت در کشور نیز گفت: اتحاد و وحدت کلمه از نعمت های پروردگار و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید آن را حفظ کنیم، چرا ما گاهی این وحدت را خراب و از بین ببریم، برای چه ما گاهی همدیگر را تخریب و پشت سر دیگران غیبت می کنیم.؟

وی خاطرنشان کرد: غیبت باعث از بین بردن اتحاد بین ما خواهد شد و نباید با برخی کارها مانند غیبت و گناهانی که در زمره گناهان کبیره است، دچار اختلاف و از هم پاشیدن جامعه شویم.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیت نامه ، فرمایشات و سخنرانی های خود همواره بر وحدت بین مردم و جامعه تاکید می کردند.

وی ادامه داد: امام راحل از وحدت کلمه حرف می زدند ولی نمی گفتند آراء و سلیقه ها همه باید یکی باشد، ولی زمانی که آراء به سمت نزاع پیش می رفت امام راحل می فرمودند، جایز نیست ولی هیچ وقت نمی گفتند همه باید یک رای داشته باشند.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: اگر به خاطر برخی اقدامات ما مردم از دین، انقلاب، امام راحل و وحدت زده شدند چه کسی پاسخگوست، اگر آرایی را که بتوانیم حفظ کنیم و نکنیم و یا اینکه وجود ما باعث شود که مردم ذره ای از اسلام، انقلاب و وحدت کنار بروند همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: اگر از ما سوال شود چرا فلانی را تخریب و دیگری را تشویق می کنید و یا فردی را که سواد ندارد، تایید و یا آن را که دارد، کنار زدید، باید پاسخگو باشیم و مسئول هستیم.

آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: تخریب و تهمت و غیبت گناه است،ما باید انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولیعصر (عج) تحویل دهیم، اگر نتوانیم انقلاب را حفظ کنیم، چه پاسخی در برابر خداوند و آن حضرت داریم.

وی اظهار کرد: حضرت امام راحل در دوران انقلاب اسلامی حرکت خود را بر مبنای خداباوری و خدامحوری آغاز کرده و تا پایان عمر از این مسیر عدول نکردند.

آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل در اوج قدرت شاه وقتی می دیدند خطری اسلام را تهدید می کند بر سرآنها فریاد می کشیدند و می فرمودند: ای علمای اسلام، به داد اسلام برسید، خود نیز با تمام قدرت در صحنه حاضر بودند.

وی با اشاره به خاطره ای از دیدار امینی نخست وزیر شاه با امام راحل گفت: در این دیدار وقتی امینی وارد شد امام راحل بدون اینکه اجازه دهند کسی حرفی بزند، حدود 25 دقیقه در مورد اسلام و وظیفه ما در این زمینه سخن گفتند و بعد از پایان سخنان خود، به سرعت جلسه را ترک کردند، ایشان اوج قدرت رژیم ستمشاهی با اقتدار از اسلام دفاع کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به خاطر این جانفشانی های امام راحل و مردم به پیروزی رسید،امام راحل درعین حال که یک نفر بودند ولی با توکل و اتکایی که به خداوند متعال داشتند، خود یک جامعه بودند و این گونه حرکت آفریدند.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: حضرت امام راحل هیچ زمان حتی یک کلمه حرف اضافه بر زبان جاری نمی کردند و تنها سخنی که لازم بود را بر بیان می کردند، همه چیز در نظر او خداوند و مصلحت اسلام بود.

وی شجاعت امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: امام از هیچ کس و شخصی و چیزی بجز خداوند متعال هراس نداشت و چون به خداوند دلبسته بودند با عظمت و اقتدار سخن می گفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:نسل سوم انقلاب اسلامی باید امام راحل را خوب بشناسند، ایشان حرکت خود را بر دو مبنای خدامحوری آغاز کرده و همیشه بر اصل وحدت کلمه تاکید می کردند.

آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد:اتحاد و انسجام باعث عزت و اقتدار جامعه اسلامی خواهد شد و امام راحل از ابتدای تا پایان عمر شریف خود، بر وحدت میان جامعه اسلامی تاکید می کردند.

وی ادامه داد: چرا وضعیت ما این گونه شده که به جان هم افتادیم، باید از خداوند متعال بخواهیم که این وحدت و همدلی را بین ما ایجاد کند، به تعبیر امام راحل ما برای ابدیت ساخته شدیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (لینک اصلی)

شنبه 17 بهمن 1394

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group