امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

مگر می‌شود با رای اکثریت به جنگ با حکم خدا رفت؟22 بهمن بدون عاشورا بی‌مفهوم است

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه ما با رای مردم و اکثریت مشکلی نداریم، گفت: مگر می‌شود با رای اکثریت به جنگ با حکم خدا رفت؟ مجلس انگلستان با اکثریت تصویب می‌کند که ازدواج همجنس‌گرایان آزاد است، آیا می‌توان آن را پذیرفت؟

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدنبی حبیبی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین قم برگزار شد، گفت: سه رمز کلمه توحید یعنی مجموعه باورهای اسلامی و دینی، توحید کلمه یعنی اتحاد مقدسی که بین اقشار مختلف مردم وجود داشت و رهبری ولی فقیه موجب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر هر کدام از این سه کلمه نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، تصریح کرد: تداوم انقلاب مستلزم اثرگذاری همین سه رمز است.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای نهضتی که آغاز کرد با برنامه‌ریزی مدونی حرکت کرد، افزود: نقطه هدف برنامه‌های امام راحل آماده‌سازی دنیا برای ظهور امام زمان(ع) بود.

* 22 بهمن بدون عاشورا بی‌مفهوم است

حبیبی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک عقبه مشخص در چارچوب اعتقادات اسلامی دارد که این عقبه موجب تحرکات انقلابی اسلامی در کل تاریخ اسلام شده و آن عاشورا است، تصریح کرد: اگر کسی ارتباط میان عاشورا و 22 بهمن را درک نکند، هیچ کدام از این وقایع را متوجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه 22 بهمن فارغ از عاشورا، یک جریان بی‌مفهوم و حادثه معمولی است، خاطرنشان کرد: اگر عاشورا نبود، با اطمینان می‌گویم 22 بهمن به وجود نمی‌آمد.

* آمادگی مردم یکی از ارکان پیروزی انقلاب

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه اگر آمادگی مردم نبود انقلاب پیروز نمی‌شد، تصریح کرد: قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد و شهدا طعم جراحت در زمان انقلاب و دفاع مقدس را چشیدند و برای این حضور توجیه قرآنی و اعتقادی داشتند.

حبیبی با اشاره به اینکه برای مادران شهید لازم نبود فلسفه بافی کنیم که فرزندش شهید شده است، تصریح کرد: مادر شهدا هنگامی که متوجه می‌شدند فرزندان آنها عنوان شهید به خود گرفته است، در برابر حضرت زینب(س) احساس خجالت می‌کردند.

* پیروان جمهوری دموکراتیک ریشه غربی داشتند

وی تاکید کرد: زمانی که انقلاب در حال پیروز شدن بود برخی آمده بودند تا در اسلامی بودن انقلاب انحراف ایجاد کنند، این افراد محکم از مواضع خود دفاع می‌کردند و ریشه ادعاهای آنها در غرب بود.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه این افراد می‌گفتند نام نظام را بگذارید جمهوری دموکراتیک، تصریح کرد: مگر جمهوری اسلامی چه کم داشت؟ کسانی که کلمه دموکراتیک را مطرح می‌کردند به دنبال تحقق هدف غربی خود بودند.

حبیبی با تاکید بر اینکه آنها می‌گفتند که اکثریت هرگاه چیزی را قبول کرد، این مسئله تبدیل به قانون شود، اظهار کرد: این افراد هنوز هم از میدان خارج نشده‌اند و گاهی شاهد مطرح شدن این گونه حرف‌ها در فضای کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما با رای مردم و اکثریت مشکلی نداریم، تصریح کرد: اما مگر می‌شود با رای اکثریت به جنگ با حکم خدا رفت.

دبیرکل حزب موتلفه تصریح کرد: مجلس عوام انگلستان با اکثریت تصویب می‌کند که ازدواج همجنس‌گرایان آزاد است، آیا چون این مصوبه با اکثریت بوده می‌توان آن را پذیرفت و حکم خدا را زیر سئوال برد.

حبیبی با تاکید بر اینکه با جمهوری و اکثریتی که تضادی با حکم خدا نداشته باشد مشکلی نداریم، اضافه کرد: برای یافتن معنای تکیه بی‌قید و شرط به دموکراسی باید به سراغ تفکرات فلسفی در غرب رفت.

وی با اشاره به اینکه کسی نگفته رای مردم بی‌اعتبار است، تصریح کرد: اما آیا مردم حاضر هستند دین خود را با رای اکثریتی که خلاف حکم خدا باشد عوض کنند.

* التقاط یک خطر برای بیداری اسلامی

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه خطری که هم اکنون انقلاب و حرکت‌های منطقه را تهدید می‌کند این گونه التقاط‌ها است، اضافه کرد: منافقین نیز می‌گفتند اسلام ظرفیت مبارزه را ندارد و به همین دلیل مردم را باید به افکار مارکسیسم ارجاع داد.

حبیبی با اشاره به اینکه اسلام من درآوردی نمی‌تواند ایران را اداره کند و حکومت باید توسط اسلام فقاهتی مدیریت شود، تصریح کرد: مارکسیسم چون ظرفیت نداشت بی‌خودی تلاش می‌کرد که بتواند تحولات اجتماعی را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه راه اسلامی شدن جهان اسلام این است اسلام نابی که عقبه عاشورایی و آینده مهدوی را دارد ارائه کنیم، اظهار کرد: اگر این مسیر را درست طی کنیم از هر خطری مصون خواهیم بود.

وی در خصوص شرایط انقلاب‌های منطقه گفت: برخی حوادث در منطقه واقعا نگران‌کننده است و در مصر که دو سال از آمدن مردم به خیابان التحریر و کشته شدن تعداد افرادی در تظاهرات می‌گذرد حالا اکنون افرادی توانسته‌اند عده‌ای از مردم را در همان میدان التحریر بیاورند و کشته بدهند به این دلیل که قانون اساسی در مصر که تصویب شده و به رفراندوم عمومی هم درآمده در مورد اسلام است.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه الجزایری‌ها سی سال جنگیدند و یک میلیون و 500 هزار نفر شهید دادند، اضافه کرد: پس از سی سال همان کسانی که اکثر آنها از نظر فکری متمایل به غرب بودند، قدرت را در اختیار گرفتند.

حبیبی با تاکید بر اینکه در انتخابات مصر از نظر آرا نامزد اسلام‌گرایان با کسانی که برای حکومت غیراسلامی نامزد شده بودند تفاوت کمی داشت، خاطرنشان کرد: مصری که خدماتش به اسلام کم نظیر است و در زمان حسنی مبارک که افراد تا حد کشته شدن به خیابان‌ها آمده بودند امروز برای اینکه می‌خواهد قانون اساسی اسلامی باشد، به خیابان‌ها می‌آیند و این واقعا نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه از این گونه مشکلات در نقاط مختلف دیگر همچون تونس و لیبی قابل مشاهده است تصریح کرد: اگر عقبه انقلاب‌ها عاشوریی و آینده آنها مهدوی باشد، از انحراف جلوگیری به عمل می‌آید.

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه اسلامی کردن جهان اسلام بسیار سخت و کمرشکن است، خاطرنشان کرد: سلفی‌ها افرادی را تربیت می‌کنند که کار انتحاری انجام دهند.

حبیبی با اشاره به اینکه سلفی‌ها به گونه‌ای بر روی افکار این افراد کار کرده‌اند که گویا عجله دارند هرچه سریع‌تر کشته شوند و به بهشت بروند، تصریح کرد: از همین تفکر در سوریه هستند و با جان و دل با حکومت سوریه می‌جنگند.

وی در ادامه اضافه کرد: خیلی متأسف هستیم برای کسانی که داخل کشور در حالی که نیازمند به تکیه کردن روی اشتراکات برای اتحاد مقدس اسلامی هستیم، صحبت‌های تفرقه‌افکنانه بیان می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه ممکن است با کشورهای اسلامی در مسائل فقهی اختلاف داشته باشیم اما در مورد مسئله فلسطین عقاید مشترکی داریم، تصریح کرد: مخالفت حماس سنی مذهب و حزب الله شیعه مذهب با اسرائیل و آزاد کردن سرزمین‌های اسلامی کاملا مشترک است.

حبیبی با تاکید بر اینکه متاسفانه در این شرایط برخی افراد مکتب ایران را در برابر مکتب اسلام قرار می‌دهند، اضافه کرد: کسانی که از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ما با خون‌های خود دفاع کردند به عشق امام حسین (ع) به جبهه رفتند.

*با تولد مکتب ایران باید منتظر تولد مکاتب ملل اسلامی بود

وی با طرح این سئوال که با ایجاد درگیری ناسیونالیسمی و اسلامی چه کسی غیر از دشمن سود می‌برد؟ تصریح کرد: وقتی ما بگوییم مکتب ایران، فردا عربستان می‌گوید مکتب سعودی و در این شرایط هرکدام از کشورها مکتب شکل می‌دهند که موجب جنگ میان ملل اسلامی می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه مطرح کردن مکتب ایرانی با ایدئولوژی پهلوی مطابقت دارد، خاطرنشان کرد: پهلوی‌ها می‌خواستند حکومت بی‌اصالت خود را به تاریخ هخامنشی پیوند دهند و امروز نیز مطرح کردن مکتب ایرانی به همین معنا است.

حبیبی کسانی که می‌خواهند با مطرح کردن مکتب ایرانی مسئله فلسطین میان کشورهای اسلامی را کمرنگ کنند خائن نامید و تصریح کرد: خیانت کسانی که در جریان فتنه می‌خواستند ایدئولوژی غربی را به شکلی جایگزین تفکر اسلامی کنند، کمتر از دیگران نیست.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
دوشنبه 22 بهمن 1391

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group