امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

از انتقاد به سیاست‌های اقتصادی و سیاسی تا تمرین خط در کلاه فرنگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با وجود بیان نقاط قوت کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، به برخی از سیاست‌های اقتصادی و سیاسی کشور انتقاد جدی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر که به همت مجع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین قم برگزار شد با بیان اینکه بی‌تردید یکی از مصادیق آیه «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ‏…» جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد که بر پایه‌های استوار و راستین حق‌مدارانه استوار است.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران را الهی و در راستای دفاع از ارزش‌های ناب دانست و گفت: با وجود تمام فراز و فرودها و افت و خیزها که در طول تاریخ حرکت انقلاب اسلامی بوده است جهت اصلی مسیر تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه با گذشت 34 سال از عمر انقلاب هنوز سرسخت‌ترین دشمن نظام ما استکبار جهانی است، ابراز داشت: این شاخص و معیار حقانیت است که مستکبرین و قداره‌بندان عالم همچنان این انقلاب را دشمن سرسخت خود به حساب می‌آورند.

پورمحمدی با اشاره به مظلومیت مردم مظلوم فلسطین و حمایت بی‌چون‌ و چرای سردمداران آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: این سردمدار جهانی تنها خطر خود را برای دفاع از فلسطین ملت غیور ایران می‌داند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا بیش از یک میلیارد و 800 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند،‌ اظهار داشت: جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کس فریاد مظلومیت این دردمندان را سر نمی‌دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تعدد ترور‌ها، انفجار‌ها و قتل و غارت در نقاط مختلف جهان گفت: امروز در دنیا جان انسان‌ها کم‌ارزش‌تر از حیوانات شده است، کسی در برابر خشونت‌ها فریاد بر نمی‌آورد و همه به کمک متجاوز می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی هم گروه‌هایی مثل حماس و حزب‌الله به مقابله با تجاوزات بر می‌خیزند به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مدار حق ایستاده است، یادآور شد: به همین دلیل دشمنی‌ها با این نظام طبیعی است و پیوسته با ما جنگ خواهند کرد تا ما را از راهی که در پیش گرفتیم باز دارند که البته سنت و اقتضاء سلطه، فساد و طغیان همین است.

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی با قامت برافراشته و سرفراز در دنیا ایستاده است، ابراز داشت: رهبر این نظام بعد از 34 سال که از انقلاب می‌گذرد خود را انقلابی می‌دانند، این به معنای قدرت، اعتماد به نفس، تعیین‌کنندگی و تاثیرگذاری است.

* مذاکره مورد نظر آمریکایی‌ها رفتن زیر بار ذلت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اظهارات سردمداران آمریکایی مبنی بر مذاکره با ایران، مذاکره مورد نظر آنها را زیر بار ذلت رفتن دانست و گفت: چماق بلند کردند و سرنیزه نشان می‌دهند و حرف از مذاکره می‌زنند؛ این مذاکره به معنای امضا کردن قرار دادن ذلت و تسلیم است.

وی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار شاهد خورد شدن باطل زیر جریان حق است، تصریح کرد: در سوریه‌ هم دو سال همه فتنه‌ها و سردمداران فساد و منحرفین عقب مانده متظاهر به اسلام و تقدس و دیانت برای از بین بردن حکومت تلاش کردند.

پورمحمدی وهابی‌ها و سلفی‌های از اسلام به دور را موجب نفرت و ذلت اسلام دانست و ابراز داشت: این منحرفین امروز در حال منکوب کردن چهره اسلام در جهان هستند و با چهره کریه و رفتار ضد انسانی خود تنفر را در جهان منتشر می‌کنند.

وی وهابیت را خائن به اسلام دانست و خاطرنشان کرد:‌ تا وقتی وهابی‌ها و سلفی‌ها هستند ما نیاز به دشمن نداریم زیرا همین به ظاهر مدافعان اسلام کافی هستند تا اسلام در دنیا کریه نشان داده شود.

* وهابیون سربازان بی‌جیره و مواجب استکبار هستند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حمایت جریان استکبار از این به ظاهر مسلمانان گفت:‌ وهابیون سربازان بی‌جیره و مواجب استکبار هستند تا اسلام را لگدکوب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی باطل‌کننده مکر‌ها و تزویر‌ها است، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که منافقانی که تا دیروز نامشان در لیست تروریست‌ها ثبت شده بود به آمریکا پناه آورده‌اند.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه مبارک فجر باید خود را ارزیابی کنیم، اظهار داشت: باید نقاط ضعف و قوت را بیابیم و بر اساس آنها برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی در ابعاد و حوزه‌های مختلف به بلوغ رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی از این پیچ تاریخی در فضای داخلی عبور کند و در فضای بین‌المللی سمت و سوی صحیح و درستی پیدا کند، یک جهش و تحول دیگر در عرصه جهانی می‌تواند به وجود بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی را برخوردار از عقلانیت دانست و گفت: اگر ما بتوانیم ظرفیت‌هایی که در کشور ایجاد کردیم را بررسی و نقطه آسیب‌ها را شناسایی کنیم، می‌توانیم به هم‌افزایی رسیده و مرحله جدیدی از تاثیرگذاری در تاریخ را شروع کنیم.

* ایران جزو سیاسی‌ترین کشورهای دنیا

وی با اشاره به رشد جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها به تحلیل برخی از این حوزه‌ها پرداخت و رشد در حوزه سیاسی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز کشور‌ ما جزو سیاسی‌ترین کشور‌های دنیا شناخته می‌شود و مردم ما از فهم و بصیرت سیاسی برخوردار هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در عین حال ساز و کار سیاسی و انتخاباتی کشور را دارای ضعف و مشکل دانست و گفت: رفتار سیاسی کشور پیچیدگی‌هایی دارد که باید حل شود.

وی فضای سیاسی کشور را فضایی آزاد و باز اعلام و تاکید کرد: البته کشوری که می‌خواهد بر اساس انتخاب و رأی مردم کارهای خود را جلو ببرد سازوکاری قوی می‌خواهد.

پورمحمدی با بیان اینکه رفتار تشکل‌ یافته و سازمان یافته سیاسی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است، ابراز داشت: به همین دلیل هر رئیس جمهوری در ایران بر روی کار آمده دوست داشته استمرار پیدا کند اگر خودش هم نمی‌تواند بماند سعی می‌کند جریان خودش را مستمر نگه دارد و اگر یک دوره کنار رفت دوباره سعی می‌کند برگردد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز خبر‌هایی از روسای جمهوری قبلی برای کاندیدا شدنشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌شنویم یا رئیس جمهور فعلی به گونه‌ای سخن می‌گوید که می‌خواهیم استمرار پیدا کنیم.

* بسیاری از قوانین با نگاه منطقه‌ای تصویب می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه امروز بسیاری از قوانین ما در مجلس با نگاه منطقه‌ای تصویب می‌شود، خاطرنشان کرد: قوانینی در مجلس تصویب می‌شود که دارای مشکل است و جواب مسائل کشور را نمی‌دهد چون مجلس در جایگاه مناسب خود شکل نگرفته است.

وی در عین حال مجالس 31 سال گذشته را مجالس خوب دانست و با بیان اینکه باید قدردان همه این مجالس باشیم ابراز داشت: در این سال‌ها کشور ما از ثبات و وجاهت مناسبی برخوردار شد اما ضعف‌هایی هم وجود دارد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود کشور را در حوزه اقتصادی توانمند دانست و گفت: کشور ما از ظرفیت‌های فوق‌العاده طبیعی و انسانی برخوردار است اما در کنار قوت‌ها در حوزه اقتصادی ضعف‌های جدی داریم که باید برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

وی بر لزوم رهایی اقتصاد از حالت دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: بر همین اساس همواره مقام معظم رهبری به روسای بانک مرکزی تاکید کرده است که این بانک باید کاملا تخصصی اداره شود و بر اساس سیاست‌های دقیق علمی و پولی و مالی اداره شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اگر این مهم را مخدوش کنیم نوسان در فضای ارز و پول ایجاد می‌شود و تورم را به دنبال دارد.

وی تصمیم‌گیری برای اقتصاد کشور تنها توسط دولت را صحیح ندانست و گفت: ما در دولت به عنوان هماهنگ‌کننده باید بستر رشد را فراهم و موانع را بر طرف کنیم، اما اقتصاد باید بر روی دوش مردم باشد و فضای توسعه اقتصادی باید با مردم شکل بگیرد.

پورمحمدی به برخی از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اختلاف ارزی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد و برخی از سوء تدبیر‌ها عده‌ای را به ثروت‌های افسانه‌ای رساند.

* امروز توان مدیریتی جمهوری اسلامی بسیار بالا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز توان مدیریتی جمهوری اسلامی بسیار بالا است، ابراز داشت: ما بعضی وقت‌ها به دلیل ازدیاد مدیر قوی دچار مشکل می‌شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار تمام ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده، ایمان را به عنوان ظرفیت اصیل خود حفظ کرده است، یادآور شد: اگر مردم به من به عنوان مسئول و یا به عنوان یک روحانی انتقاد دارند این طور نیست که ایمانشان متزلزل شده است و این مهم را در شرایط مختلف به خوبی نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایمان، روحیه انقلابی و عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم،‌ محرومیت‌زدایی و… در کشور حفظ شده است، گفت: دنیا این توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد را در تعارض با اهداف خود می‌بیند.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر ما قوت‌ها را خوب مطالعه و ارزیابی و نقاط آسیب را نیز شناسایی و قوت‌ها را با بستر‌هایی که داریم در کنار هم جمع کنیم تحول جدیدی را انقلاب اسلامی در عرصه جهانی به وجود خواهد آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان و اطاعت از خدا و رسول‌الله تاکید کرد و گفت: رسول یعنی رهبر الهی و رهبر خدایی که در راه خدا گام بر می‌دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دعوا نکنید، به فکر معیشت مردم و تولید، اشتغال، رشد فرهنگی و سلامت اداری باشید و همگی باید گوش به فرامین رهبری باشیم.

* تمرین خط در کوچه کلاه فرنگی

در ادامه این مراسم از علی نیکان‌قمی فرماندار سابق قم و از مبارزان دوران انقلاب تقدیر شد که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در هنگام تقدیر از وی با بیان اینکه آقای نیکان‌قمی به گردن من حق دارد گفت: من بچه کلاس اول بودم و حدود شش داشتم و تازه خواندن و نوشتن بلد شده بودم که این علی آقای عزیز در مغازه پدر ما کار می‌کرد.

وی افزود: ما وقتی می‌خواستیم با هم جایی برویم ایشان چون بزرگتر بود دست من را می‌گرفت؛ هنوز یادم هست چند بار از این کوچه پس کوچه‌های گذرخوان، گذر جدا و کوچه کلاه فرنگی که عبور می‌کردیم ایشان یک زغال سیاه بر می‌داشت و با نوشتن مرگ بر شاه و درود بر خمینی به ما تمرین خط می‌داد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: انقلاب به برکت رشادت‌ها، همت‌ها، آگاهی‌ها و بصیرت‌هایی که در متن این جامعه اینگونه حضور داشتند شکل گرفت.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
شنبه 21 بهمن 1391

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group