امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

طرد زحمت‌کشیده‌های انقلاب اشتباه است/ تاکید امام بر وحدت حداکثری

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که می‌گویند من فقط اهل معنا هستم و اسلام را متوجه می‌شوم،گفت: این درست نیست عالمانی که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند را طرد ‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فاضل‌ لنکرانی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت مجمع هماهنگی پیوان امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جوانان غیور و شجاع  قم حق بزرگی به گردن انقلاب اسلامی دارند اظهار کرد: 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را  پشت سر می‌گذاریم در حالی که آثار و فراگیری آن را در دنیا شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه جدیدی باید ابعاد سیاسی، علمی و تقوایی امام راحل را بررسی کنیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) مرجع تقلید و فقیه معمولی نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آینده کسانی که تاریخ علم فقه را مطالعه می‌کنند امام خمینی(ره) را خورشید فقاهت در زمان خود معرفی خواهند کرد، تصریح کرد: امام راحل شخصیتی است که ابعاد جدیدی از فقه را برای حوزویان به ارمغان آورد.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) به فقه جان تازه‌ای بخشید و آن را به حرکت در آورد، خاطرنشان کرد: در همین ارتباط هر قدر معرفت خود را به امام راحل افزایش دهیم، اعتقاد به انقلاب بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) این گونه نبود که نظام طاغوتی و ظلم را مشاهده کند و فقط فریاد برآورد، اضافه کرد: امام راحل فهم بسیار عمیقی از دین داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نظام پهلوی خود را تا سایه خدا رسانده بود، تصریح کرد: اگر قیامی برای خدا صورت گیرد، قرب به حضرت حق تعالی را به دنبال دارد.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه تمام شهدای انقلاب و مردم برای خدا قیام کردند اضافه کرد: امام خمینی(ره) هنگامی که مشاهده کرد رژیم پهلوی عزت این کشور را به باد حراج داده است به عنوان وظیفه و تکلیف شرعی قیام کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) کار خود را به صورت ریشه‌ای آغاز کرد، تصریح کرد: این حاصل دریافت دقیقی بود که امام راحل از اسلام داشت و خوب اسلام و قرآن را فهمید و با اخلاص به میدان آمد.

* امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هنگامی که اسلام در حال دفن شدن بود مردم را آگاه کرد، اضافه کرد: در زمان رژیم پهلوی از اسلام جز اسمی باقی نمانده بود.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) آینده‌نگری بسیار قوی داشت تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند اصل اسلام را از بین ببرند و امام راحل تمام نقشه‌های شوم آن‌ها را تشخیص می‌داد.

وی با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد انقلابی بمانند راهی ندارد جز اینکه امام خمینی(ره) را بهتر بشناسند، اضافه کرد: در دهه فجر نسل جدید باید به سمت آرمان‌های امام راحل حرکت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برخی گروه‌ها به دنبال این هستند که نور امام خمینی(ره) را در جامعه خاموش کنند، تصریح کرد: برخی افراد می‌گویند ولایت فقیه برای 30 سال پیش بود و حالا ولایت فقیه به چه کار ما می‌آید.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه اسلام ولایت فقیه را آورده است، اضافه کرد: امام راحل فریاد برآورد که دستورات اسلام را مشاهده کنید.

 *نکات کلیدی امام خمینی(ره) تحریف نشود

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد در گفتارهای خود نکات کلیدی امام خمینی(ره) را تحریف می‌کنند، اظهار کرد: مسئله اسلام از نکات کلیدی صحبت‌های امام راحل بود و بسیار تاکید داشت که روح انقلاب، اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از برخی مسئولان عالی کشور که دائم در شعارهای خود از صلح، محبت و عدالت سخن می‌گویند، تصریح کرد: آقایان چرا از اسلام غفلت می‌کنید و این گونه صحبت کردن‌ها تبعات دارد.

فاضل‌لنکرانی در ادامه در خصوص وحدت میان اقشار جامعه اظهار کرد: امام خمینی(ره) در کم‌ترین جلسه‌ای است که وحدت میان گروه‌ها را مطرح نکرده باشد.

وی با انتقاد شدید از برخی مسئولان عالی نظام که برای وحدت تفسیر جدیدی ارائه می‌کنند، تصریح کرد: اینکه بگوییم وحدت فقط شامل کسانی می‌شود که شامل همفکران من هستند، بسیار خطرناک است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد بسیار شدید از کسانی که می‌گویند من فقط اهل معنا هستم و اسلام را متوجه می‌شوم، تصریح کرد: این درست نیست عالمانی که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند را طرد می‌کنند و می‌گویند آنها اسلام را متوجه نمی‌شوند.

* برخی افراد می‌خواهند موتور و حرکت انقلاب را در دست گیرند

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امروز آسیب بزرگی که گرفتار آن هستیم این است که برخی افراد به ادعای اینکه فهم دقیق از امام خمینی(ره) دارند، خود را میدان‌دار انقلاب کرده‌اند، تصریح کرد: عده‌ای که قبل از انقلاب تشکیل حکومت اسلامی را باطل و حرام می‌دانستند و به گروه‌هایی همچون انجمن حجتیه تمسک می‌کردند، امروز می‌خواهند موتور و حرکت انقلاب در دست آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) وحدت میان مسئولان و مردم را مورد سفارش قرار دادند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در یک سال اخیر تصریح کردند که تنش در جامعه ایجاد نشود و عزت کشور را حفظ کنید.

*برخی حیثیت کشور را بر باد دادند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رهبری بارها به مسئولان توصیه کردند که مسائل را میان خود حل کنید و به جامعه نکشانید، تصریح کرد: شما که ادعا دارید ولایت فقیه را قبول دارید حیثیت کشور را بر باد دادید.

فاضل لنکرانی با انتقاد از برخی مسئولان عالی رتبه نظام گفت: آقایان چرا به فرمان رهبری گوش نمی‌دهید و وحدت سفارش شده امام راحل را دنبال نمی‌کنید؟

وی با اشاره به اینکه چرا برخی افراد اصرار دارند که فقط آن‌ها انقلاب و اسلام را متوجه می‌شوند، تصریح کرد: وحدتی که امام راحل بر آن تاکید داشت وحدتی است که جمعیت کثیری از ملت ایران در دایره آن هستند.

* برخی خود را مبعوث شده امام زمان(عج) می‌دانند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه صحیح نیست خودمان را مبعوث شده از ناحیه امام زمان(عج) بدانیم و عقاید دیگران را تخطئه کنیم، خاطرنشان کرد: آیا این صحیح است که یقین داشته باشیم کارهای یک فرد خاص، از سمت امام زمان(عج) است؟

فاضل لنکرانی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد در دهه اخیر برخی مطالب از جمله مدیریت امام زمان(عج) در جامعه را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم مدیریت جامعه امام زمانی است اصلا صحیح نیست زیرا جامعه نباید بگوید گرانی و فساد را امام زمان(عج) آورده است.

* کاندیدای مورد نظر خود را به امام زمان نسبت ندهید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌چرا کسی که می‌خواهیم بر مسند ریاست جمهوری قرار دهیم را مورد تایید امام زمان(عج) معرفی می‌کنیم؟ برخی از این آقایان چه جوابی به خدا و امام زمان(عج) می‌خواهند بدهند.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه یکی از محورهایی که امام (ره) بسیار تاکید داشتند مسئله اجرای قانون بود، خاطرنشان کرد: اگر امروز تشخیص من این بود که قانون باطل است آیا باید به قانون عمل کنم یا به تشخیص خود؟

وی با تاکید بر اینکه رهبری در راس حکومت قرار دارند وظایف قوا مشخص است، اظهار کرد: مشکل جامعه ما این است که اگر قانونی را حتی شورای نگهبان تایید کرده باشد، می‌گوییم قبول ندارم و زیر پا می‌گذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این عوامل سبب هرج و مرج می‌شوند، تصریح کرد: هنگامی که این گونه مشکلات در جامعه باشد حدودها و حرمت‌ها رعایت نمی‌شود.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
سه شنبه 17 بهمن 1391

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group