امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

از روایت واکنش امام در پاسخ به درخواست رئیس ساواک تا توصیه به ائتلاف اصولگرایان

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری اصولگرایان را به ائتلاف دعوت کرد و گفت: برای پیروزی بر رقیب راهی جز ائتلاف نیست.
خبرگزاری فارس: از روایت واکنش امام در پاسخ به درخواست رئیس ساواک تا توصیه به ائتلاف اصولگرایان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم گرامیداشت دهه مبارکه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: پروردگار، حضرت محمد (ص) را رحمتی برای جن و انس تا قیامت قرار داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیامبراکرم (ص) شخصیت عظیمی در میان انبیا دارد، تصریح کرد: خداوند فرموده است ناسخی برای دین وی که همان اسلام است، نخواهد آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت عظیم امام جعفر صادق (ع) گفت: رئیس مذهب جعفری از فرصتی که به ‌دست آورد توانست نشر علوم اسلامی را در زمان خود به وسیله حداقل 4 هزار شاگرد ترویج کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) 70 هزار حدیث حفظ بودند و آنها را به اطراف عالم منتشر می‌کردند، تصریح کرد: بسیاری از علما فتواهای خود را از احادیث رئیس مذهب جعفری (ع) استخراج کرده‌اند.

امام خمینی (ره) منادی وحدت بود

مقتدایی با اشاره به اینکه یکی از برکات تشکیل جمهوری اسلامی این است که میان مسلمین ایجاد وحدت کرد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) منادی وحدت بود و از مردم مسلمانان در اقشار مختلف عالم دعوت می‌کرد تا با وحدت به پیروزی برسند.

نظام همچون خورشید در سطح جهان می‌درخشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سختی‌های فراوانی تحمل شده است تا انقلاب اسلامی ایجاد شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز مثل خورشید عالم تاب در سطح جهان می‌درخشد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی الهی است، تصریح کرد: این انقلاب با انگیزه الهی و با همت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مردم عزیز آغاز شد.

مقتدایی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با الگو گرفتن آیه‌ای از قرآن در خصوص اینکه قیام برای خدا داشته باشید، تاثیر گرفت و انقلاب را کلید زد، خاطرنشان کرد: همان گونه که پیامبر اکرم (ص) به رسالت مبعوث شد و مردم را برای ایمان آوردن به دین خدا دعوت کرد، امام خمینی (ره) نیز با الگو گرفتن از نبی خدا با انگیزه الهی قیام کرد.

وی با اشاره به سختی‌های دورانی که امام خمینی (ره) در تبعید بود، اظهار کرد: امام راحل (ره) استقامت عظیمی در مواجه شدن با انواع مشکلات داشت.

روایت سکوت امام در پاسخ به درخواست رئیس ساواک

عضو مجلس خبرگان ضمن بیان خاطره‌ای از دیدار با امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام راحل یک بار بر سر سفره در منزلشان به بنده و آیت‌الله خادمی گفت در این مدتی که در تهران محاصره بودم سرلشکر پاکروان رئیس ساواک وقت دو یا سه مرتبه به دیدار من آمد و اصرار می‌کرد که قبول کنم تا ملاقاتی با محمدرضا پهلوی داشته باشم و پس از آن با احترام به قم باز گردم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در پاسخ به سرلشکر پاکروان هیچ پاسخی نمی‌دهد، تصریح کرد: امام راحل به ما گفت آنها می‌خواستند خبر ملاقات من با محمدرضا پهلوی را در تلویزیون به گونه‌ای اعلام کنند که من درخواست عفو کردم و من نیز به همین دلیل هیچ پاسخی به درخواست رئیس ساواک وقت ندادم.

مقتدایی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی، اظهار کرد: دشمنان می‌خواستند با تحمیل جنگ بر مردم و انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را فلج کنند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برکات فراوانی داشت با وجود اینکه تعداد زیادی شهید دادیم، تصریح کرد: شهدا در جنگ تحمیلی از بهترین جوانانی بودند که همچون ستاره‌ای در عالم معنویت می‌درخشیدند و این موارد را می‌توان در وصیت‌نامه‌های آنان مشاهده کرد.

دفاع مقدس، دوران شکوفایی اسلام بود

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دوران واقعا شکوفایی برای اسلام بود و دنیا را تحت تاثیر قرار داد، اضافه کرد: بسیاری از کشورها اعتراف کردند که برای حمله به ایران اتحاد کردند اما انقلاب اسلامی با رشادت جوانان و روحیه امام راحل (ره) این جنگ تحمیلی را با موفقیت به پیش برد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در پشتیبانی از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: همان گونه که رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل فداکاری می‌کردند، مردم نیز کم نگذاشتند و به قول حضرت امام خمینی (ره) مردمی بهتر از مردم ایران مشاهده نکردیم.

گرانی‌ها بسیار جانکاه است

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تحمل مشکلات و به ویژه گرانی‌ها بسیار جانکاه است، اظهار کرد: وظیفه امروز ما این است همان گونه که در جنگ تحمیلی مقاومت کردیم تا به پیروزی رسیدیم، امروز نیز چند برابر استقامت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دوران پس از رحلت امام خمینی (ره) تداوم دهنده راه ایشان است، تصریح کرد: مردم نیز مثل همیشه با صلابت از خط امام راحل (ره) حمایت می‌کنند.

دشمنان با قدرت حمله می‌کنند

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمنانی که در دوران امام راحل جنگ را تحمیل کردند امروز با روش‌های دیگری حملات خود را ادامه می‌دهند، اضافه کرد: دشمنان امروز با قدرت بیشتر و پیچیده‌ای همچون جنگ نرم حمله‌های خود را ادامه می‌دهند که نمونه‌ای از آنها تحریم‌ها و تبلیغات سوئی است که شبانه روزی در رسانه‌های خارجی شاهد هستیم.

اگر انقلاب مورد حمایت امدادهای غیبی نبود، ساقط می‌شد

وی با تاکید بر اینکه یقین بدانید اگر انقلاب مورد حمایت امدادهای غیبی امام زمان (عج) نبود در همان روزهای ابتدایی ساقط می‌شد، تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی همچون نوری می‌درخشد و به اذعان کشورهای خارجی بدون همراهی ایران نمی‌شود، اقدامی کرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه دشمنان از قدرت ایران می‌ترسند، تصریح کرد: یقین بدانید اگر هراسی نداشتند قطعا حمله نظامی می‌کردند.

رسانه‌های بیگانه منتظر شنیدن صدای اعتراض هستند

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و سیاست‌های ناپسند دشمنان فقط برای این است که نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه همیشه انتظار دارند تا سخنان اعتراضی و صدای مردم بلند شود تا بزرگ نمایی کنند و بگویند تحریم‌ها اثر خود را گذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ملت سرافراز ایران همچنان معتقد به نظام هستند، اظهار کرد: مردم حاضر هستند سخت‌ترین مشکلات را در راه نظام و امام تحمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و تصریح کرد: مردم انقلابی باید خود را برای انتخابات آماده کنند و با بررسی و تحقیق در مورد کاندیدای مورد نظر خود مطالعه کنند.

اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف کنند

مقتدایی با اشاره به ائتلاف 1+2 که شامل آقایان ولایتی، قالیباف و حداد عادل می‌شود، اظهار کرد: ائتلاف امری مبارک است و عقیده داریم ائتلاف نباید شامل سه نفر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف 1+2 باید افراد بیشتری را شامل شود، تصریح کرد: افرادی که می‌گویند ما احساس تکلیف کردیم که کاندیدا شده‌ایم باید مطالعه کنند که اگر نامزدهای اصولگرایی تعدد و تکثر پیدا کنند، آرای آنان خرد می‌شود.

عدم ائتلاف، رقیب را پیروز می‌کند

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این صورت رقیب که قدرت و پول بسیاری دارد تلاش می‌کند یک نفر را کاندیدا کند تا پیروز انتخابات باشد.

مقتدایی با تاکید بر اینکه تکثر و تعدد کاندیداهای اصولگرایی خیلی خطرناک است، تصریح کرد: ما عقیده داریم که امر ائتلاف بسیار مناسب است و این سه شخصیت تصمیم گرفته‌اند در نزدیکی ایام انتخابات با نظرسنجی که صورت می‌گیرد، دو نفری که آرای کمتری دارند به نفع فردی که آرای بیشتری دارد کناره‌گیری کنند تا یک فرد نامزد ریاست جمهوری شود.

نامزدها  در سمت‌های مختلف دولت آینده قرار بگیرند

وی با اشاره به اینکه نامزدهایی که برای خدا دارند کاندیدا می‌شوند و به قول خود آنها احساس تکلیف می‌کنند به ائتلاف اصولگرایی بپیوندند، خاطرنشان کرد: حتی اگر این ائتلاف به ده نفر نیز رسید، یک نفر کاندیدای ریاست جمهوری شود و با پیروزی در انتخابات افراد دیگر در سمت‌هایی همچون معاون اولی رئیس جمهوری، وزیر کشور و … منصوب شوند و چه اشکالی دارد نخبگان کشور در دولت آینده در هر جایگاهی همکاری کنند.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه تمامی کسانی که فکر می‌کنند شایسته ریاست جمهوری هستند کاندیدا شوند، تصریح کرد: این افراد ممکن است رئیس جمهور نشوند، اما می‌توانند در بقیه مسئولیت‌ها خدمت کنند.

عدم ائتلاف برای نظام و مردم خطرناک است

وی با اشاره به اینکه بار دیگر به کاندیداهای محترم نصیحت می‌کنیم که متحد شوید، تصریح کرد: حضور فردی نامزدهای اصولگرایی برای انقلاب، کشور و مردم بسیار خطرناک خواهد بود.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
یکشنبه 15 بهمن 1391

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group