امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

حجت الاسلام یثربی: تندروی و کندروی در انقلاب مورد مواخذه ملت قرار می‌گیرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان نظام در محدوده‌ای که رهبری تعیین کرده‌اند مورد تائید هستند ولی اگر قرار باشد کسی از رهبری جلو بزند و یا از ایشان عقب بماند مورد مواخذه ملت قرار می‌گیرند.

به گزارش 19 دی، حجت‌الاسلام سید علی محمد یثربی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: نحوه ولادت رسول خدا گویای تحولاتی بود که قرار بود در عالم بشریت رخ دهد.
نماینده مردم قم در مجلس ششم در ادامه به نقش برجسته مردم قم در عرصه‌های گوناگون در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: مردم قم از زمان ائمه اطهار(ع) که اسلام ناب را پاسداری می‌کردند حافظ همین مکتب بودند.
جایگاه مردم قم در طول تاریخ
وی گفت: علما و مردم قم از جایگاه ویژه‌ای نزد نایبان امام زمان(عج) برخوردار بودند و حتی برخی کتاب‌هایی که نوشته می‌شد برای تصحیح و ارزیابی به محضر علمای قم فرستاده می‌شد.
حجت‌الاسلام یثربی نقش مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی را ارزنده توصیف کرد و بیان داشت: مردم قم با بصیرتی که دارند امام خمینی(ره) را شناختند و با ایشان همراهی کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: قم مرکز و کانون انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای احیای مکتب رسول خدا(ص) و امام جعفر صادق(ع) بر پا شده است.
وی ادامه داد: هر کسی در این انقلاب دم از اسلام و ولایت فقیه و قانون اساسی و مرجعیت بزند در چارچوب این مسائل با او همکاری خواهیم داشت.
امام محصول حوزه بود
حجت‌الاسلام یثربی با بیان اینکه امام از متن حوزه علمیه قم و مرکز فقاهت راستین و توده‌های مردم برخاست، تصریح کرد: امام راحل یکی از محصولات حوزه است، پس انقلاب ما پشتوانه فرهنگی دارد.
عضو هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی نوار نیست که هر چه دلشان بخواهد بر روی آن ضبط کنند.
وی قانون اساسی را مترقی‌ترین قانون جهان دانست و گفت: فقها و حوزه علمیه و دانشگاه برای تدوین این قانون زحمت کشیده‌اند، پس اشکالی در مشروعیت انقلاب وجود ندارد ولی در بحث اقتصاد، حقوق ملت و… اشتباهاتی بوده که باید رفع شود.
ولایت فقیه روش مترقی برای اداره امور جامعه
حجت‌الاسلام یثربی اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که ولایت فقیه یک روش مترقی برای اداره امور جامعه است و این اصل مهم و کلیدی باید در جامعه تبیین شود.
وی تاکید کرد: مسئولان نظام از جمله سران سه قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و… در محدوده‌ای که رهبری تعیین کردند مورد تائید هستند ولی اگر قرار باشد کسی از رهبری جلو بزند و یا از ایشان عقب بماند مورد مواخذه ملت قرار می‌گیرند.
عضو هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران اضافه کرد: هیچ کسی در استحقاق بر حفظ انقلاب اسلامی بیشتر از مردم قم رسالت ندارد.
حجت‌الاسلام یثربی با اشاره به سپردن بسیاری از مسئولیت‌ها به نیروهای غیربومی اظهار داشت: ما دوست نداریم کسی اول هفته وارد قم شود و آخر هفته از قم خارج شود و اگر در قم می‌ماند قمی‌ها را تحقیر نکند.
نماینده مردم قم در مجلس ششم گفت: استعداد‌های زیادی در قم وجود دارد ولی شاید تواضع زیاد باعث شده که دیگران وارد عرصه شوند.
ایمان بر تکنولوژی پیروز است
وی یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان مردم دانست و تاکید کرد: ایمان بر تکنولوژی پیروز است چراکه مردم ما با ایمانی که داشتند بر تکنولوژی‌های کشورهای غربی غلبه کردند.
حجت‌الاسلام یثربی اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد مردم پای صندوق‌های رای رفتند و نه تنها به جمهوری اسلامی رای دادند بلکه در دوران دفاع مقدس رگهای خودشان را نثار انقلاب کردند.
فرمایشات رهبری معجزه‌آسا بود
وی همچنین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه‌ های نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت: کلماتی که مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها بیان فرمودند واقعا معجزه آسا بود. انسان در وضعیت طبیعی با نیروهای معمولی نمی‌تواند چنین فرمایشاتی را مطرح کند.
به گفته حجت‌الاسلام یثربی جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین و قدرتمندترین کشور سیاسی در جهان است و پیش بینی‌های امام در حال تحقق است.
وی شرایط اقتصادی، اجتماعی و… کشورهای غربی را بحرانی ارزیابی کرد و گفت: اگر روزی رفتن به غرب و یا به زبان انگلیسی صحبت کردن افتخار بود امروز این مسائل ارزشی ندارد.
نماینده مردم قم در مجلس ششم تصریح کرد: اینکه 99 درصد در برابر یک درصد اعتراض می‌کنند گواه بحرانی بودن غرب است.
وی به اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید با هوشیاری و کارشناسانه این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و موانع تولید را برطرف کنیم.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group