امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله حسینی بوشهری: مراقب نفوذ عوامل دشمن به صحنه مدیریتی کشور باشیم/ قطر و عربستان دلال آمریکا در منطقه هستند

مهمترین تهدید داخلی که می تواند برای نظام اسلامی باشد، نفوذ عوامل دشمن در صحنه مدیریتی کشور است؛ البته ممکن است این افراد با ظاهری انقلابی روی کار بیایند، اما در راستای اجرای سیاست های بیگانگان حرکت کنند.
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان امام و رهبری در محل مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تا کنون دو مرحله کلیدی مبارزه با طاغوت و تحقق انقلاب، و دیگری مرحله تثبیت و استواری نهادهای مربوط به انقلاب را پشت سر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این دو مرحله، مرحله سومی هم داریم و آن پایه گذاری تمدنی نوین، بر اساس آرمان های اسلامی است.

امام جمعه قم در ادامه سخنانش اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به شخص نیست، بلکه هر جایی که ندای لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) برخیزد این انقلاب می تواند متعلق به آن جا باشد؛ یعنی حتی این انقلاب مختص شیعیان هم نیست، بلکه فراتر از آن است.

وی افزود: این مرحله سوم، نیازمند برنامه ریزی و توجه بیشتر است؛ زیرا اگر دو مرحله قبلی را با تمام فراز و نشیب ها پشت سر گذاشتیم، اما اکنون در مرحله ای هستیم که جوان بحرینی رهبر معظم انقلاب ما را “یابن رسول الله” می خواند و یا این که آن جوان آفریقایی به عشق دیدار رهبر جمهوری اسلامی، به ایران سفر می کند.

* انقلاب ایران دل ها را فتح کرده است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران از مرزهای ایران فراتر رفته و این نکته ای است که دشمنان انقلاب هم به آن اقرار دارند، گفت: روزنامه الاشرق الاوسط عربستان سعودی، پس از اجلاسیه جوانان و بیداری اسلامی، اعتراف می کند که انقلاب اسلامی ایران، دل های بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی را فتح کرده و اجلاسیه جوانان و بیداری اسلامی نشانه فتح دل های آن هاست.

وی گفت: در مرحله سوم انقلاب که می توان مرحله تداوم استمرار و مواجه شدن با موانع پیشرفت هم نامید، باید در جبهه داخلی یکرنگ شویم؛ زیرا با عبور تفکر انقلاب اسلامی از مرزهای کشور، دشمنی های خارجی علیه ما افزایش یافته است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی برای عدم موفقیت ما در مرحله سوم انقلاب انواع و اقسام تهدیدات داخلی و خارجی را بر علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده اند، گفت: ابتدا باید تهدیدات داخلی را برطرف کنیم، زیرا اگر تهدیدات داخلی، باقی باشد، دشمنان به راحتی می توانند سیاست های خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند، اما اگر در داخل متحد باشیم، دشمن جرأت نفوذ نخواهد داشت.

وی با اشاره به تهدیدات داخلی و بیان این نکته که انقلاب اسلامی ایران دارای اهدافی بوده و هست، گفت: اگر دست اندرکاران و مسئولان فعلی مملکت نتوانند با کارهای خود مردم را امیدوار کنند و در رسیدن به اهداف انقلاب موفق نباشند، این یک تهدید برای نظام جمهوری اسلامی است، زیرا اگر کارکردهای مسئولان امیدبخش نباشد، ممکن است حالت سرخوردگی در میان مردم و کشور به وجود آید.

* مراقب فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب باشیم

آیت الله حسینی بوشهری، دومین تهدید داخلی نظام جمهوری اسلامی را، فاصله گرفتن مردم از آرمان های انقلاب دانست و تأکید کرد: اگر روزی کار به جایی برسد که مردم بی توجه به آرمان های انقلاب بی توجه شدند، رفته رفته طراحی های دشمن در خانه های ما نمود پیدا خواهد کرد و مردم هم بی تفاوت به آن خواهند بود؛ در چنین شرایطی کار صحیح این است که همه مردم و خطبا، امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنند.

وی در بیان سومین تهدید داخلی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بی اعتقادی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نسبت به ارزش های اصیل انقلاب اسلامی از دیگر تهدیدات داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران است و این معنی آن است که جوان امروز ما، همانند جوان بسیجی سال های پیش نبوده و نسبت به اصول و ارزش های انقلاب اهمیتی قائل نشود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اما مهمترین تهدید داخلی که می تواند آسیبی برای نظام جمهوری اسلامی باشد، نفوذ عوامل دشمن خارجی در صحنه مدیریتی کشور است؛ البته ممکن است این افراد با ظاهری انقلابی روی کار بیایند، اما در راستای اجرای سیاست های بیگانگان حرکت کنند؛ این هشداری بود که شهید مطهری هم، تأکید بسیاری بر آن داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، ادعای الگو بودن برای بسیاری از کشورهای اسلامی در بحث بیداری اسلامی را دارد، اما باید بدانیم زمانی می توانیم این ادعا را داشته باشیم که حرکات د اخلی ما، صلاحیت الگو بودن داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به تهدیدات خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در ابتدای بر شمردن تهدیدات خارجی فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانیم که هر انقلابی برای این که به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل نشود، از سوی دشمنان خود متوجه تهدیداتی خواهد بود.

* انقلاب ایران ریشه در غدیر و عاشورا دارد

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و از این جهت الگویی برای مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی است، افزود: امروز، بسیج سیاسی و بسیج نظامی آمریکا با همراهی عوامل وابسته به آن در عرصه بین المللی به دنبال ایجاد مشکلات بین المللی برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه قم، با ابراز گلایه از حکومت کشورهای عربی مسلمان منطقه خاورمیانه از همراهی با سیاست های آمریکا، اظهار داشت: جای تأسف است که کشورهای مسلمان و عرب منطقه، با همراهی آمریکا علیه حکومت سوریه بسیج شده اند، در حالی که باید پرسید مگر چه حادثه ای پیش آمده که اتحادیه عرب این گونه علیه سوریه موضع گیری می کند، وقتی هم که آن را بررسی می کنیم می بینیم که با دریافت پول هایی در صدد پیاده کردن سیاست های آمریکا هستند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هم ابراز داشت: طبق آمار صدا و سیما می توان به این نکته پی برد که در عرصه شبکه های ماهواره ای، تمام دنیای کفر بسیج شده اند تا مردم ایران و بالاخص جوانان ما را، از ارزش های اسلام و انقلاب جدا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود به تهدیدات اخیر دنیای غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و از جمله تحریم نفت کشورمان توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: مردم ایران هوشیار باشند که چراغ سبز به دشمن نشان ندهند، بلکه بدانند تهدیدات می گذرد و خدا با ماست.

* دشمن دست بردار نیست

وی افزود: البته دشمن هیچ گاه دست بردار نیست و جنگ نرم راه انداخته است، جنگ نرمی که با باور سوزی و باورسازی همراه است؛ یعنی اعتقادات دینی و ایمان به ارزش های انقلابی جوانان را سوزانده و علاوه بر آن باورهای ضد دینی و ضد انقلابی را جایگزین آن می کند.
امام جمعه قم در ادامه با طرح این سؤال که با این همه تهدیدات داخلی و خارجی، چه چیزی انقلاب اسلامی ایران را سرپا نگاه داشته است؟ و با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی الهی بوده و دارای عزت خداوندی است؛ یعنی اگر انقلاب اسلامی ایران، عزیز است که عزیز است، از رهگذر عزت خدادادی به این جا رسید.

وی در بیان دومین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس تمسک به اسلام و اهل بیت(ع) ایجاد و به راه خود ادامه داد و تا مادامی که نام علی(ع)، فاطمه(س) و دیگر ائمه معصومین(ع) با ماست، این انقلاب ماندگار خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری، وجود تفکر بسیجی را از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با الگوگیری از تفکر عاشورا تحقق یافت و با تمسک به همین الگو به راه خود ادامه داده و می دهد؛ یعنی زمانی که سخن از جنگ می آید مانند سرباز نظامی و زمانی که بحث علمی به میان آید، دانشمند تحویل کشور می دهند.

وی با بیان این که بسیجی به گونه ای است که اشتغالی او را از اشتغال دیگر باز نمی دارد، گفت: بسیجی عمارگونه فکر و عمارگونه عمل می کند و به همین دلیل خاری در چشم دشمنان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حضور حماسی مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ایران را از رموز دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: مردم ما در طول انقلاب، چه در راهپیمایی ها و چه در انتخابات های مختلف حضوری حماسی داشتند، به گونه ای که در راهپیمایی ها مردم در خیابان، احساس تنگی جا می کنند.

* ضرورت مشارکت حد اکثری در انتخابات

وی با تأکید بر این که انتخابات مجلس نهم که در 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، باید با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد، گفت: یکی از زمان های تاریخی انقلاب اسلامی که باید در تاریخ ثبت شود تا دشمن به واسطه آن از توطئه های خود عقب نشینی کند، همین انتخابات مجلس نهم است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: دشمن در شرایطی که انواع و اقسام تحریم ها را علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده، روی حضور تک تک مردم در انتخابات مجلس نهم حساب می کند.

وی افزود: اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب ماست، زیرا اقتدار علمی، زمینه ساز اقتدار ملی ماست.

امام جمعه قم افزود: اقتدار علمی به دشمنان ثابت می کند که مردم ایران به شعارها دل خوش نیستند، بلکه دانشمندان جوانی دارند که حتی حاضرند رشته تحصیلی خود را تغییر داده و جای خالی شهدای دانشمند ما را پر کنند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: بخش زیادی از ناراحتی های دشمنان جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفت های علمی جوانان ایرانی است.

* نقش برجسته رهبری در ماندگاری انقلاب

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود گفت: آن نکته ای که باعث به وجود آمدن عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شده، به برکت وجود حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group