امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله بهاء الدینی: بودجه ضد شيعي عربستان معادل اعتبار سه كشور عربي است/ وحدت داخلي عامل عزت خارجي

نماينده مقام معظم رهبري در پاكستان گفت: نوه ملك عبدالله اعلام كرده كه بودجه امسال عربستان براي مبارزه با تشيع و ايران اسلامي معادل بودجه سه كشور عربي است.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت‌الله سيد ابوالفضل بهاء‌الديني شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه از سوي جبهه پيروان خط امام و رهبري و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم در مسجد الغدير برگزار شد با نگاهي به حركت‌هاي ضداستكباري و ضداستعماري در 100 سال گذشته اظهار كرد: با شروع حركت بيدارباش گونه مرحوم سيد جمال الدين اسدآبادي، انگليسي‌ها هم حركاتي را شروع كردند و و اديان ساختگي توليد و به جامعه تزريق كردند.

وي گفت: انگليسي‌ها در ايران، فرقه بهائيت و در بين فرقه اسماعيليه، فرقه آقاخانيه را به راه انداخته‌اند. آنها در پاكستان، قاديانيه و در كشورهاي عربي، وهابيت را ايجاد كردند.

نماينده مقام معظم رهبري در پاكستان به مقايسه حركت‌هاي بيدارگرانه سيد جمال الدين اسدآبادي و امام خميني(ره) پرداخت و افزود: سيد جمال الدين در اين حركت، سراغ سلاطين مي‌رفت و مي‌خواست آنها را اصلاح كند كه اين اشتباه بود. اما حضرت امام به جاي سلاطين، سراغ توده مردم رفت و نهضت خود را در ميان گروه‌هاي مختلف مردمي آغاز كرد.

راهبرد استكبار در مقابل حركت بيدارگونه حضرت امام

به گفته آيت‌الله بهاء الديني، استكبار در قبال حركت حضرت امام، بخشي از حركت بيش از 100 ساله خود را توسعه داد و انشعابات مختلفي به عنوان طالبان، القاعده و داعش را براي مقابله با اين حركتي كه به نام تشيع، حضرت امام و ايران است، ايجاد كرد.

وي با بيان اينكه داعيه نهضت انقلاب، آزادي انسان‌ها از اسارت است گفت: حركت انقلاب اسلامي محدود به مردم ما و ايران اسلامي نيست بلكه بعد جهاني دارد و به سمت هر آن كس كه مظلوم است و دادخواهي مي‌كند گرايش دارد.

نماينده مقام معظم رهبري در پاكستان ادامه داد: انقلاب اسلامي ما محدود به ايران نيست بلكه فكر و مكتب است و ما با مرز جغرافيايي كشورهاي ديگر كاري نداريم بلكه با فكر مردم آنها كار داريم.

وي اظهار كرد: متاسفانه بيشتر بحث‌ها به سمت آب و نان و خاك كشيده شده، اما ما اهداف برتري داريم. اگر بخواهيم براي دنيا پيام داشته باشيم بايد بمانيم و اگر قرار باشد بمانيم بايد وحدت و يكپارچكي خودمان را حفظ كنيم.

آيت‌الله بهاء الديني تاكيد كرد: معناي يكپارچگي اين نيست كه همه با يك سليقه باشيم بلكه در عين اختلاف مي‌توانيم وحدت داشته باشيم، چون اختلاف در مقابل وحدت نيست.

برخي‌ها غرض ورزي مي‌كنند

وي با بيان اينكه هر كسي كه به جايي رسيده از همين بگو مگوهاي علمي و اجتماعي بوده است، تصريح كرد: متاسفانه برخي‌ها عناد و غرض ورزي مي‌كنند. اينها تا صاحب يك تريبون يا منصبي مي‌شوند به افراد ديگر گير مي‌دهند.

آيت‌الله بهاء الديني با بيان اينكه گروه‌هاي مختلف سياسي بايد همديگر را تحمل كنند اظهار كرد: وحدت و امنيت بر هم مترتب هستند و كسي كه وحدت را بشكند امنيت را از بين خواهد برد.

نماينده مقام معظم رهبري در پاكستان ادامه داد: بعضي‌ها ساليان قبل با هم رفيق بودند اما الان به نام دفاع از انقلاب هر كدام در يك سمت هستند.

وحدت داخلي عامل عزت ديپلماسي خارجي

وي تاكيد كرد: هر زماني كه در اين مملكت بيشتر با هم وحدت داشته باشيم مواضع جمهوري اسلامي ايران در خارج، محكم‌تر خواهد بود و هر وقت در داخل كشمكش‌هايي به وجود آيد شيعيان خارج از كشور نگران مي‌شوند.

آيت‌الله بهاء الديني به تلاش دشمن براي تضعيف جايگاه شيعه اشاره كرد و افزود: نوه ملك عبدالله اعلام كرده كه بودجه امسال عربستان براي مبارزه با تشيع و ايران اسلامي معادل بودجه سه كشور عربي است. آنها وهابيت را براي همين منظور توسعه دادند.

به گفته وي، جريان القاعده، داعش و گروه‌هاي تروريستي مي‌خواهند در ايران فعاليت تروريستي داشته باشند اما امنيت و صلابتي كه در كشور ما موجود است نمي‌گذارد آنها قدمي در ايران بردارند.

نماينده مقام معظم رهبري در پاكستان گفت: تلاش‌هاي مجاهدانه زيادي براي برقراري امنيت در كشور انجام مي‌شود تا مردم و خانواده‌ها به راحتي در كشور با امنيت زندگي كنند.

بهاء الديني تاكيد كرد: بعضي‌ها هر وقت تريبوني به دست مي‌گيرند هر چه دلشان مي‌خواهد مي‌گويند، انگار تريبون آنها سكوي پرتاب موشك است، اين رفتارها زشت است. اختلاف في نفسه چيز خوبي است اما وقتي اين اختلاف با كينه و عناد مخلوط شود زيان‌بار است.

دلبستگي سيد حسن نصرالله به رهبري

وي با اشاره به ديدارش با سيد حسن نصرالله اظهار كرد: وقتي از ايشان پرسيده شد چطور اينقدر دستاورد كسب كرده است گفت كه اگر همه عقلاي عالم يك طرف باشد و شوراي مركزي حزب الله هم با آنها باشد اما اگر مقام معظم رهبري حرف ديگري داشته باشند من به سمت رهبري خواهم رفت.

آيت‌الله بهاء الديني به نقش مقام معظم رهبري در ايجاد وحدت اشاره كرد و گفت: يادمان باشد وسيع و جامع فكر كنيم. اختلافاتي كه منجر به كينه و دشمني شود در شان نظام نيست و در موارد اختلافي بايد به امر رهبري اطاعت كرد.

در پايان اين مراسم از خانواده شهيدان كارگر و جعفري مجد كه هر كدام دو شهيد تقديم نظام كرده‌اند و همچنين از علي صانعي منش نفر اول مسابقات ترتيل قرآن در كشور كه در ابتداي اين مراسم آياتي از كلام الله مجيد را قرائت كرد تجليل شد.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group