امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

پورمحمدی: جایگاه ایران در دنیا تعیین‌کننده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: به قدری جایگاه ملت ایران در دنیا تعیین‌کننده است که اتحادیه اروپا در اول سال میلادی مهم‌ترین تصمیمی که برای یک سال آینده خود می‌گیرد تحریم ملت ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهار مردان قم برگزار شد، با اشاره به نزول رحمت الهی در روزهای اخیر گفت: طبق آمار امسال بارندگی قم نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است و این میزان نسبت به دوره میانگین 40 ساله جزو سال‌های خوب بارندگی قم به شمار می‌رود. وی همچنین با بیان اینکه تهران بیش از 100 درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته داشته است، اظهار داشت: در 40 سال اخیر امسال تهران بهترین عمر خود را از نظر بارش نزولات آسمانی گذرانده است و این الطاف خداوند است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه بارندگی در 25 استان کشور بهتر از سال گذشته بوده است،‌ ابراز داشت: البته بسیاری از استان‌ها به میانگین بارندگی 40 ساله نرسیده‌اند که امیدواریم نزولات آسمانی بیشتر شود.

وی مشکل آب را مشکلی اساسی و کلی در کشور دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و تغییرات جوی، کشور در سال‌های آینده با کمبود آب به شکل شدیدتری روبه‌رو خواهد بود و بر همین اساس همه باید به فکر آب برای نسل آینده باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه باید در کشور در زمینه آب تدبیر اساسی صورت گیرد، تاکید کرد: برای زندگی خود و نسل آینده‌مان باید نسبت به موضوع محیط زیست، هوا، حفاظت از منابع خاک و منابع طبیعی حساس باشیم و لازم است در این زمینه تحولی اساسی در کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما از این موضوع غافل هستیم،‌ یادآور شد: نمایندگان مجلس باید بدانند برای موضوع آب در کشور آنچنان که باید کار نکرده‌اند و ما از نظر قوانین و مقررات نسبت به آب در کشور مشکلات جدی داریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکل آب در کشور به ویژه در شهر قم را جدی دانست و تصریح کرد: نباید از موضوع آب غفلت کنیم بلکه باید برای حل این مشکل فکر اساسی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سرنوشت ملت ایران را با جهاد و مبارزه عجین شده دانست و ابراز داشت: هر سال که از انقلاب اسلامی گذشته است کشور با شرایط سخت‌تر،‌ حاد‌تر و جدی‌تر روبه‌رو بوده و به فضل خدا همه این شرایط را ملت ایران با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

پورمحمدی ملت ایران را تاریخ‌ساز و دوران‌ساز دانست و گفت: عنایت خداوند نصیب ملت ایران شده است که این ملت را منشأ تحولات بزرگی قرار داده است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جوانان کشورهای جهان اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود ما هم‌اکنون در پیچ بزرگ تاریخی هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این پیچ بسیار گسترده و فراتر از مرزهای ایران است، افزود: با این تعابیر مشخص می‌شود حوادث بزرگی در انتظار امت اسلامی است و باید این فرصت را مغتنم بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید چشم‌انداز و دورنمای تحولات را از هم‌اکنون رصد کنیم، اظهار داشت: ما به سمت قله بزرگی در حال حرکت هستیم که اکنون با گذشت گردنه‌ها،‌ صخره‌ها و پیچ‌های مختلف به نزدیکی این قله رسیده‌ایم.

پورمحمدی اضافه کرد: برای رسیدن به این قله نباید با مشاهده مشکلات از حرکت بایستیم بلکه باید با فاصله کمی که به قله داریم نگاه کنیم که همین امر امید و انگیزه را درون ما ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند با بصیرت برای رسیدن به قله حرکت کنیم و بدانیم راه زیادی را تاکنون پیموده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در این راه نباید بالا و پایین شدن قیمت ارز و سکه خللی در حرکت ما ایجاد کند و خدا نیز ما را برای از بین بردن مشکلات پیش‌رو به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نباید در راهی که داریم خسته و سست شویم و از پای درآییم و مشکلات و فشارها، ما را بی‌انگیزه و اراده‌هایمان را سست کند زیرا مسیر کمی تا رسیدن به قله مانده است.

پورمحمدی یادآور شد: البته کسی که برای رسیدن به قله حرکت می‌کند خسته می‌شود اما باید با امید به رسیدن به قله خستگی را از خود دور کند،زیرا اینجا جای استراحت نیست.

وی با اشاره به گزارش سالانه اوباما به کنگره آمریکا در ابتدای سال میلادی گفت: امروز ملت ایران به جایگاهی رسیده است که دولت آمریکا به عنوان ابرقدرت‌ دنیا در گزارش سالیانه‌اش به ملت خود، موضوع ایران، ملت ایران و حکومت و دولت ایران را مشکل اصلی ملت آمریکا قلمداد می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور وزن ایران در دنیای امروز را وزن سنگینی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر ملت ایران دارای وزن و اثری نبود و قدرت و تاثیرگذاری نداشت رئیس جمهور آمریکا در گزارش سالانه خود به کنگره این مطالب را بیان نمی‌کرد.

وی همچنین به موضع‌گیری مشابه اتحادیه اروپا علیه ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود بحران اقتصادی در اروپا و بدهکاری 4 هزار میلیارد یورویی اقتصاد اروپا، روسای اتحادیه اروپا در ابتدای سال میلادی از ایران به عنوان معضل بزرگ خود یاد می‌کنند و به دنبال تحریم‌های جدی علیه ایران می‌روند.

پورمحمدی جایگاه ایران را در دنیای کنونی تعیین‌کننده دانست و گفت: این‌قدر جایگاه ملت ایران در دنیا تعیین‌کننده است که اتحادیه اروپا در اول سال میلادی مهم‌ترین تصمیمی که برای یک سال آینده خود می‌گیرد تحریم ملت ایران است.

وی با اشاره به آیات قرآن افزود:‌ هر چند تهدید‌ها، تحریم‌ها و فشار‌ها سبب سختی و مشکلات برای ملت ایران شده است اما طبق آیات قرآن امروز دشمنان ما با مصیبت و گرفتاری سخت‌تری درگیر هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل تمام تهدید‌ها طی 33 سال گذشته اظهار داشت: ملت ایران امروز می‌تواند ادعا کند طی چهار دهه است که با وجود همه تحریم‌ها،‌ فشار‌ها و تهدید‌ها در راه پاسداری از اسلام ایستاده و مقاومت کرده است.

وی ثمره این مقاوت و ایستادگی را حیات طیبه دانست و ابراز داشت: وعده خداوند متعال به انسان‌های مومن و با ایمان حیات طیبه و زندگی پاک و زندگی دلنشین است.

پورمحمدی افزود: امروز از ملت ایران شهید گرفته می‌شود شهدای علمی، شهدای موشکی، شهدایی که در راه توسعه و اعتلای کشور در عرصه‌های مختلف در سرزمین‌ها و جایگاه‌های مختلفی هستند، اینها، همان حیات طیبه هستند.

وی همچنین با اشاره به حضور هزار و 200 جوان از 73 کشور مسلمان از جمله مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن در ایران گفت: این جوانان می‌گویند ما از شما الهام گرفتیم و درس ایستادگی در راه خدا و دشمن‌شناسی یاد گرفتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: این پاداش کمی نیست که نصیب ملت ایران شده است امروز ملت ایران را خدا به عنوان بهترین‌ها و به عنوان الهام‌بخش در جهان معرفی کرده است.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group