امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله حسینی بوشهری: فرمانده کل قوا در ایران آمریکا بود

قبل از انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا در ایران، شاه نبود، بلکه آمریکا بود که هر چه را که صلاح می دید باید همان اجرا می شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، شب گذشته در مراسم گرامیداشت، دهه مبارکه فجر و سی دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، که به همت مجمع هماهنگی جبهه پیروان امام و رهبری قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سران کفر و استکبار جهانی دائما در فکر و طراحی نقشه هایی هستند تا به واسطه آن ها بتوانند هم پیمانان و مزدوران خود را در کشورهای اسلامی به عنوان حاکم گماشته و منافع آنها را به یغما ببرند که یکی از این حکومت ها حکومت رژیم شاه در ایران بود.

معاون جامعه وروحانیت جامعه مدرسین افزود: دشمنان در زمان رژیم شاه برای آن که عالمان دینی و مراجع معظم تقلید را از دخالت در حکومت دست نشانده خود دور کنند، دائما شعار جدایی دین از سیاست را مطرح می کردند .

امام جمعه قم با یادآوری جو حاکم بر جامعه ایران در زمان طاغوت، تصریح کرد: فضا به گونه‌ای بود که بسیاری از مراجع تقلید آن زمان نمی توانستند در سیاست کوچکترین نظری دهند.

وی افزود: مسئله دیگری که در زمان رژیم شاه در ایران وجود داشت این بود که دشمنان با به دست گرفتن ابزارهای لازم، اسلام ستیزی را دنبال می کردند، اما انقلاب اسلامی ایران در مقابل تمام این کجی ها ایستاد.

آیت الله حسینی بوشهری، گفت: نسل جوان ما باید بداند، اگر امروز با افتخار نام پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را می بریم در گذشته وضع به این شکل نبود.

وی در بیان ویژگی دیگر حکومت شاه در ایران، بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا در ایران، شاه نبود، بلکه آمریکا بود که هر چه را که صلاح می دید باید همان اجرا می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: قبل از انقلاب اسلامی، ارتباط ایران با کشورهای مسلمان بسیار کمرنگ و با کشورهای غیر اسلامی و لائیک بسیار پررنگ بود به گونه ای که در جنگ 6روزه رژیم صهیونیستی با اعراب، سوخت هواپیماهای این رژیم غاصب توسط ایران تأمین شد.

آیت الله حسینی‌بوشهری در ادامه اظهار کرد: این شرایط دست به دست هم داد تا امام خمینی(ره) آمد و با قامتی استوار و اخلاصی پاک، انقلابی را ایجاد کرد که امروز ثمرات آن علاوه بر خود ایران، به بسیاری از کشورها رسیده است.

عضو خبر گان رهبری خاطرنشان ساخت: با آغاز حرکت های سیاسی امام خمینی(ره) و مشخص شدن نفوذ کلام روحانیت در مردم ایران، دشمنان دائما تبلیغ کردند که اسلام نمی تواند در زندگی مردم، اثر گذار باشد، بلکه اسلام تنها آخرت انسان ها را می سازد، امام راحل ما آمد و فریاد برآورد که اسلام دینی کامل است که هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان ها برنامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: قبل از انقلاب، دشمنان تلاش می کردند تا حوزه و دانشگاه را از هم جدا کنند و یک رابطه نامناسب و همراه با اختلاف را در میان آن ها حاکم کنند، چرا که می دیدند که پیوستگی این دو نهاد علمی می تواند به رشد کشور منجر شود، اما امام راحل کاری کردند که این دو نهاد مهم علمی در کنار هم قرار گرفتند و برای پیشرفت کشور گام برداشتند.

*مردم مصر از انقلاب اسلامی الهام گرفته‌‌اند

وی با اشاره به تحولات مصر گفت: اگر امروز شاهدیم که مردم مصر شب و روزشان در میدان تحریر قاهره می گذرد و خواهان رفع ظلم از کشورشان هستند، به دلیل این است که انقلاب اسلامی ایران را دیده و از آن الهام گرفته اند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر وجود، مشترکات فراوان در حرکت اعتراضی مردم مصر علیه حکومت حسنی مبارک با حرکات سیاسی منجر شده به انقلاب اسلامی در ایران، بیان داشت: ما ضد ظلم بودیم و ضد وابستگی به خارج، مردم مصر هم این گونه اند؛ در حرکت های سیاسی مردم مصر فریاد اسلام خواهی شنیده می شود و در ایران نیز این گونه بود، بنابراین حرکات اعتراضی مردم مصر، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

* انقلاب اسلامی در جوانان خود باوری ایجاد کرد

وی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، روحیه خودباوری را در جوانان ایران ایجاد کرد، گفت: جوانان ما به دلیل این که نسخه های انقلاب که در آن ها ظلم ستیزی به صورت بارز مشخص است را در اختیار دارند، اگر خطایی از مسئولین ببینند، اعتراض خود را نشان می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، گفت: جوان به دلیل این که وابسته به جایی نیست، آزادانه سخن خود را می گوید و از این رو باید نسبت به دغدغه های آنان توجه داشت دشمن تلاش می‌کند جوانان را به سوی عرفان‌های کاذب سوق دهد

وی با بیان این که فراموش نکنیم امروز نسل جوان ما به شدت مورد تهدید است، خاطرنشان ساخت: دشمنان اسلام به دلیل این که می بینند جوانان ما گرایش به معنویت دارند، سعی بر آن دارند که این گرایش به معنویت را به دست گرفته جوانان ما را به سمت عرفان های کاذب سوق دهند.

* جامعه نیازمند وحدت است

وی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان این که جامعه سیاسی امروز ما بیش از هر چیز نیازمند وحدت است، گفت: نباید پیامی را به جامعه منتقل کنیم که نشان دهد کشور ما، دچار اختلاف است.

امام جمعه موقت قم، اضافه کرد: همگان باید زیر سایه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای که به حق جانشین امام خمینی(ره) است، به سمت وحدت حرکت کنیم.

وی گفت: مواضع رهبر معظم انقلاب بسیار روشن و شفاف است و باید با دقت بیشتری به آن ها توجه شود.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group