امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

آیت الله سعیدی: انقلاب اسلامی هدیه‌ای آسمانی از سوی خداوند است

حجت الاسلام سید محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که شامگاه جمعه از سوی جبهه و مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین العابدین(ع) قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدیه‌ای آسمانی است که از سوی خداوند به دست ما به امانت سپرده شده است افزود: این انقلاب که افتخار اسلام است و بعد از گذشت سی و دو سال به رهبری مقام معظم رهبری همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز مسئولان کشور وقتی به دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند با استقبال گسترده مردم مواجه می‌شوند افزود: مسئولان باید بدانند که این استقبال‌ها از قدرت اسلام و اهل بیت‌(ع) و انقلاب است و آن‌ها نباید ان را به پای خود بنویسند.
سعیدی، داشتن رهبری را برای هر کشوری نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: داشتن رهبری و ولایت فقیه تنها افتخار مکتب تشیع است که روحانیون خود را در چهارچوب قوانین به گونه‌ای قرار داده است که مستقل عمل می‌کنند.
امام جمعه قم در ادامه با بیان اینکه ائمه اطهار با زجر و شکنجه فراوان دین را حفظ کردند افزود: امروز این میراث گران‌بهای تشیع به برکت تلاش‌های آن‌ها به دست ما رسیده است و مسولین کشور باید مراقب باشند و مشکلات خود را در تریبون‌ها اعلام نکنند و وحدت خود را حفظ کنند تا به کشور آسیبی وارد نشود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س)، انقلاب اسلامی ایران را الهام بخش انقلاب‌های مردم تونس و مصر عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا قم در تاریخ انقلاب همواره پیشتاز بوده است و به برکت حضور مردم قم در صحنه‌های مختلف این شهر در انقلاب مرکزیت پیدا کرد و امروز دل‌های مشتاقان و عاشقان در سراسر دنیا متوجه قم است.
رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدایتگر حرکات در منطقه است
وی با اشاره به قیام مردم تونس، مصر و دیگر ملتهای منطقه عنوان کرد: این قیام‌ها برای مردم ما مشوقی است چرا که می‌بینند چگونه انقلاب اسلامی ایران، الگوی دیگر کشورهای اسلامی در منطقه شده است.
حجت الاسلام سعیدی افزود: در سالهای گذشته رئیس جمهور این کشور‌ها با کودتا بر سر کار می‌آمدند و مردم در این میان نقشی نداشتند اما امروز می‌بینیم که مردم می‌خواهند سبک به قدرت رسیدن را تغیر دهند و با ایجاد انقلاب می‌خواهند روش دیگری را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: امروز رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هدایتگر این حرکات در منطقه می‌باشد.
سعیدی با بیان اینکه مرجعیت شیعه همواره مدافع مردم بوده و هست‌، خاطر‌نشان کرد: در کشور مصر وقتی انقلاب مردم بر علیه حسنی مبارک آغاز شد علمای الازهر ایستادگی در برابر حکومت را حرام اعلام کرده بودند که این امر نشان‌دهنده وابستگی آن‌ها به حکومت است.
وجود حضرت معصومه‌(س) باعث استمرار مکتب تشیع شد‌
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقاتش با مقام معظم رهبری در خصوص پذیرش تولیت آستانه حرم حضرت معصومه‌(س) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این ملاقات فرمودند که امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) حق زیادی به گردن ما ایرانیان دارند و این بزرگواران نقش عظیمی را در تحقق انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.
سعیدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به نقش مرکزیت قم در جریان انقلاب اشاره کردند و فرمودند: وجود حضرت معصومه‌(س) باعث استمرار مکتب تشیع شد‌.
امام جمعه قم در ادامه ابراز داشت: امروز بیش از 90 درصد از مردم مصر دارای مذهبی هستند که به مکتب تشیع نزدیک است و 6 میلیون سید در این کشور زندگی می‌کنند و دانشگاه الازهر مصر نیز نام خود را از نام حضرت فاطمه زهرا‌(س) گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: امروز باید دعا کنیم تا انقلاب این مردم به ثمر بنشیند که اگر این اتفاق رخ دهد به فرموده رهبر معظم انقلاب زلزله‌ای بزرگ ایجاد خواهد شد و اگر آن‌ها از یک رهبری با نفوذ کلمه همانند رهبر معظم انقلاب برخوردار بودند زود‌تر می‌توانستند به پیروزی برسند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) در پایان تصریح کرد: امروز سران استکبار و اسرائیل از مسئولین کشور وحشت دارند و این‌ها نعمت‌هایی است که باید قدر آن را بدانیم.

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group