امام علی علیه السلام

اِصبِر عَلى مَرارَةِ الحَقِّ وَ ایاک اَن تَنخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ

تلخى حق را تحمل کن، و مبادا که فریب شیرینى باطل را بخورى.

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در خصوص سالگرد شهادت علامه مطهری و هفته معلم

بسم الله الرحمن الرحیم

(من به دانشجویان طبقه روشنفکران متعهد توصیه می کنم که کتابهای این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود )

امام خمینی( ره)

آیین آسمانی اسلام با «اقرأ» آغاز شده و معجزه پیامبر خدا نیز کتاب است کتابی که برای تعلیم، انسان نازل گشته و به دوات و قلم در آن سوگند یاد شده است.

از این رو آموزش و پرورش را می توان جوهره دینی دانست که به دنبال هدایت و سعادت بشریت است و پیامبر(ص) و ائمه هدی (علیهم السلام) نیز آموزگاران همه انسان ها.

معلم شخصیتی است که در خاک بی ارزش جهل، بذر زرافشان علم می کارد و از انسان نادان دون پایه، موجودی آگاه، روشن و بامعرفت می سازد.

بی تردید شهید بزرگوار انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری(علی الله مقامه) را باید معلم چند نسل معاصر و آینده دانست که از سرچشمه های معرفت قرآن و نهج البلاغه نوشید و شاگردی بزرگانی چون امام خمینی و علامه طباطبایی (رحمت الله علیها) را با افتخار و هوشمندی در کارنامه علمی خود داشت.

او فلسفه انسان کامل را ، داستان راستان فرزندان این مرزوبوم کرد و خون سرخ پیکرش، قطرات شمع فروزانی شد که در مکتب تاریخ به تابناکی جاودانه شد.

اکنون در سالگشت شهادت ماندگار این معلم بزرگ که افتخار آیندگان خواهد بود و مایه مباهات امروزیان ، فرصت مناسبی است که ضمن تکریم مقام معلم، این قشر فرهیخته و موثر را که برگردن آحاد جامعه حق دارند، گرامی تر بداریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جامعه معلمان کشور را جامعه ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور بدانیم »که به علت اهمیت و حساسیت این شغل، همچون 27 سال اخیر، یکی از اهداف اصلی توطئه دشمنان هستند، اما همچون گذشته مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده اند.

اما نباید از خاطر دور داشت که هفته معلم تنها فرصت تبریک نیست  بلکه باید مسئولان محترم در دولت و مجلس نسبت به رفع مشکلات این قشر محترم و دلسوز و تاثیرگذار، اهتمام ویژه داشته باشند تا آموزگاران عزیز با آسودگی بیشتری به تربیت و آموزش فرزندان مان بکوشند.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم هفته معلم و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را خدمت این دو قشر عزیز و ارزشمند کشور تبریک عرض نموده و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تمام شهدای این دو قشر را گرامی می دارد.

                                                                                                                                                                               مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم
12 اردیبهشت 1386

لینک کوتاه

♦️نشانی: قم: خیابان دورشهر – میدان رسالت – موسسه آموزش عالی طلوع مهر – مجمع پیروان امام و رهبری استان قم
🔹تلفکس: 02537831421

🔹کانال تلگرام مجمع: https://t.me/mhp_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اطلاع‌رسانی برای مجمع پیروان امام و رهبری استان قم محفوظ است.

Template Design:Dima Group